تعیین تکلیف بیش از 800کودک برای ورود به حوزه خانواده

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در 10ماه گذشته بیش از 800 کودک در حوزه شبه خانواده بهزیستی خراسان رضوی از نظر ورود به خانواده تعیین تکلیف شدند.

دکترغلامحسین حقدادی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: باتلاش همکاران فعال در مراکز شهرستان ها و همکاری مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاه و همکاری صمیمانه دادگستری و ثبت احوال در 10ماه گذشته 450کودک وارد شده به بهزیستی استان خراسان رضوی صاحب خانواده مطمئن شدند.

وی افزود:این تعداد کودک تعیین تکلیف شده حاصل 18جلسه کمیته فرندخواندگی امسال بوده و قریب نیمی از این کودکان مربوط به مقیمان شیرخوارگاه بوده اند.

حقدادی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصولی و علمی بهزیستی کشور تلاش در جهت توانمندسازی خانواده وبازگشت فرزندان به خانواده  خودشان و در شرایطی که به سرپرستی و بدسرپرستی تایید شده باشند تحویل به خانواده های جایگزین مدنظر می شوند.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: در سال جاری 372 کودک نیز تحویل خانواده زیستی خودشان تحویل داده شده اند و با استقبال زیاد خانواده های فرزندپذیر و فعالیت به روز کمیته فرزندخواندگی استان هم اکنون تعداد 185 خانواده تایید شده و در انتظار ورود فرزند هستند.

کد خبر 13031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد