جلسه مشترک مدیر کل بهزیستی استان قم و رئیس مجتمع قضائی شهید قدوسی

دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم و معاون اجتماعی بهزیستی قم به منظور افزایش تعاملات و گسترش همکاری های مشترک با حجه الاسلام والمسلمین جهانگیر ریاست دادگاه خانواده (مجتمع شهید قدوسی ) دیدار کردند.

مدیر کل بهزیستی قم در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب جناب حجه الاسلام جهانگیر به ریاست دادگاه خانواده  با اشاره به ظرفیت بهزیستی در پاسخدهی به مراجعین متقاضی طلاق ، موضوع مشاوره را در راس خدمات کاهش نرخ طلاق مطرح کردند .

دکتر پهلوانی فرهنگ سازی مشاوره در سطح استان و اینکه خانواده ها بدانند اولین قدم قبل از مراجعه به مراکز قضایی مشورت با خبرگان وریش سفیدان فامیل ،ائمه جماعات مساجد و مشاورین مجرب  و متعهد است و  ما هم موظفیم با تسهیل در ارائه خدمات مشاوره ای و بکارگیری مشاورین مجرب و کارآمد به مراجعین متقاضی طلاق خدمات تخصصی ارائه نمائیم و گام موثری در کاهش آمار طلاق و به تبع آن کاهش آسیبهای اجتماعی برداریم و بهزیستی قم آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام می نماید.

مدیر کل بهزیستی قم اشاره ای هم به موضوع مراکز ملاقات اطفال طلاق داشتند و با اشاره به کم کاری دستگاه های ذیربط در این خصوص خواستار الزام این دستگاه ها از طریق دستگاه قضائی به همکاری بیشتر با بهزیستی جهت ارائه خدمات کیفی تر در مراکز مهر شدند .

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیر ریاست دادگاه خانواده  با اشاره به اهمیت موضوع مشاوره اعلام داشتند :  مراکز قضایی نیز به این نتیجه رسیده اند که مشاوره قبل از هر گونه اقدامی جهت پیگیری بحث طلاق ضروری  و واجب است  . مسولین قضائی کشور پیگیر اخذ مصوبه ای از مجلس شورای اسلامی هستند تا  به استناد قانون هر یک از زوجین  قبل از مراجعه به دادگاه خانواده می بایست به مراکز مشاوره مراجعه و طرح اختلاف نمایند  و با ارجاع مراکز مشاوره بتوانند در دادگاه پرونده تشکیل دهند.

کد خبر 13020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد