پاسخ سازمان بهزیستی به توضیحات خانم «کتایون ریاحی»: سیاست بهزیستی ترغیب مشارکت داوطلبانه مردم است

پیرو انتشار مصاحبه روزنامه «شرق» با خانم کتایون ریاحی درباره فعالیت و مجوز «بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون»، سازمان بهزیستی کشور با ارسال توضیحاتی نسبت به آن واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از روزنامه شرق، متن پاسخ سازمان بهزیستی به این شرح است:

حسب درخواست سرکار خانم کتایون ریاحی در سال ۹۱ جهت تاسیس "بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون"، سازمان بهزیستی با اعتماد به اظهارات خیرخواهانه و قول مساعد وی مبنی بر ارائه مدارک در اسرع وقت و نیز براساس جایگاه ایشان در جامعه  هنری کشور، نسبت به صدور مجوزهای لازم در کوتاه ترین زمان ممکن و در چارچوب قوانین و مقررات حاکم اقدام نمود.

 شایان ذکر است در طول سال‌های گذشته بنیاد مذکور نسبت به ارائه گزارش عملکرد به این سازمان اقدامی ننموده ودر واقع امر، صحت و سقم فعالیت‌های ادعا شده بنیاد برای این سازمان مشخص نیست.
در همین راستا سازمان بهزیستی طی مکاتبه رسمی به سرکارخانم ریاحی ضمن یادآوری پایان مدت اعتبار پروانه تأسیس، مهلت ۲۰ روزه ای را جهت ارایه مدارک لازم برای تمدید مجوز تعیین نمود. با این حال نامبرده در تاریخ ۱۵ شهریور سال ۹۶ بدون ارائه مدارک تقاضای تمدید مجوز نموده که در پاسخ مجدداً نقص مدارک به مشارالیها اعلام و بر ارایه مدارک تاکید شد، لیکن مشارالیها تا این تاریخ اقدامی ننموده‌اند.

یادآوری می شود تمامی اسناد و مدارک لازم برای صحت سنجی موارد ادعایی در سازمان بهزیستی موجود است ودر صورت نیاز نسبت به انتشار آن اقدام می‌گردد.

شایان ذکر است مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مؤسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی قبل از انتشار مصاحبه خانم ریاحی، طی تماس تلفنی با خبرنگار محترم روزنامه شرق توضیحات لازم را برای روشن شدن مطلب ارایه کرده‌اند که به نظر می‌رسد خبرنگار محترم بدون رعایت اخلاق حرفه ای صرفاً صحبت‌های خانم ریاحی را منتشر نموده که این مسئله جای تأمل دارد.

در پایان تاکید می‌نماید سیاست سازمان بهزیستی مبنی بر ارتقاء و تثبیت رفاه و سلامت اجتماعی جامعه هدف همواره بر روان سازی فرایندهای اجتماعی، ترغیب حضور موثر و مشارکت داوطلبانه آحاد مردم، تقویت، ترویج و گسترش مفاهیم خیرجمعی و مؤلفه‌های مسئولیت اجتماعی در جهت اعتماد سازی، افزایش همبستگی‌ها و تقویت سرمایه‌های اجتماعی در کشور استوار گردیده و در این مسیر از تعامل، همیاری و مشارکت عمومی مردم، نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی در چارچوب قوانین و ضوابط موجود استقبال می‌نماید. با چنین نگرشی این سازمان آمادگی دارد چنانچه بنیاد مذکور نسبت به ارائه گزارش عملکرد از بدو تأسیس تاکنون و مدارک لازم جهت تمدید پروانه اقدام نماید، اقدامات قانونی لازم را در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور معمول نماید.

توضیحات «شرق»: پس از توضیحات «کتایون ریاحی»، مؤسس بنیاد خیریه «کمک»، درباره تمدید نشدن چهارساله مجوز این بنیاد خیریه، خبرنگار این روزنامه پیگیر شنیدن توضیحات سازمان بهزیستی شد. پیام خبرنگار این روزنامه به مدیر کل سازمان بهزیستی منجر به معرفی مدیر کل دفتر توسعه و نظارت بر مؤسسات مراکز غیر دولتی این سازمان به عنوان مسئول مطلع در این زمینه شد. «شرق» در گفت و گو با این مسئول توضیحات سازمان بهزیستی را با نیت انتشار جمع آوری کرد که البته آن توضیحات با جوابیه بالا هم پوشانی دارد. گروه جامعه روزنامه «شرق» آمادگی دارد که درا ادامه، دیگر توضیحات طرفین این بحث را منتشر کند.

کد خبر 13004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد