سازمان های مردم نهاد جهت استفاده از معافیت مالیاتی نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت 99 موسسه مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی گفت: توجه دولت به سازمان های مردم نهاد است و این تشکل ها دارای ظرفیت خوبی برای رسیدگی به جامعه هدف بهزیستی هستند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی دردوره معافیتها و مساعدتهای مالیاتی و نحوه نگهداری دفاتر قانونی و پیاده سازی سیستم کنترل داخلی ویژه سازمانهای مردم نهاد گفت : نهادهای مردمی و خیریه ها بیشترین تماس و ارتباط را با اقشار آسیب پذیر جامعه دارند و مورد اعتماد مردم هستند بنابراین در صورت مشارکت دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی و برقراری یک همکاری سازنده، بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل کنترل و سازماندهی می شوند.
وی افزود : سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها در همه نقاط شهری و روستایی  تاثیرگذار هستند و چنانچه دستگاه های اجتماعی در یک همکاری مشترک خدمت رسانی مردم را از طریق این موسسات به انجام رسانند با حداقل هزینه و حداکثر کارآمدی خدمات مورد نظر به مردم می رسد ودر نتیجه رضایتمندی مردم دو چندان خواهد شد.
محمدی در خصوص ابهامات موجود در معافیت مالیاتی موسسات خیریه تاکید کرد : عدم مراجعه سمن ها به دفاتر امور مالیاتی و عدم تسلیم اظهار نامه مالیاتی به منزله تخلف تلقی شده و منجر به تعیین بدهی برای سمن از سوی دفاتر امور مالیاتی خواهد شد. لذا سازمان های مردم نهاد جهت استفاده از معافیت مالیاتی حتما باید نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.
محمدی افزود : سازمان های مردم نهاد پس از اخذ پروانه فعالیت و ثبت حقوقی ، جهت استفاده از معافیت مالیاتی باید به دفاتر سازمان امور مالیاتی مربوطه مراجع نموده و اقدام به تسلیم اظهار نامه مالیاتی نمایند. پس از تسلیم اظهار نامه مالیاتی به همراه مدارک مثبته دال بر فعالیت عام المنفعه و غیر انتفاعی مثل اساسنامه و پروانه و سند ثبت سازمان، کارشناسان سازمان امور مالیاتی پس از بررسی و تایید فعالیت غیردولتی و عام المنفعه و غیر انتفاعی سمن، نسبت به صدور معافیت مالیاتی برای سازمان مردم نهاد اقدام می گردد.
 محمدی عنوان کرد : آگاهی از قوانین مالیاتی و شرکت در سمینارها و آموزشهای لازم ، داشتن پرونده مالیاتی و آگاهی از روند آن ، بهره مندی از مشاور مالیـاتی ، آگاهی از مالیاتهای تکلیفی ، واحد حسابداری و تحریر دفاتر قانونی و رعایت آیین نامه تحریر دفاتر  را از مهم ترین راهکار  استفاده از معافیتها و مساعدتهای مالیاتی  نحوه نگهداری دفاتر قانونی و پیاده سازی سیستم کنترل داخلی مناسب است .

کد خبر 12997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد