کارشناسان حقوقی بهزیستی باید بتوانند پیام گروه های تحت حمایت را به درستی به مراجع قضایی منتقل کنند

دوره دو روزه آئین نگارش حقوقی و فن بیان به منظور ارتقاء و به روز رسانی سطح دانش کارشناسان حقوقی مناطق 1و2 کشوری شامل کارشناسان بهزیستی استان های تهران – البرز- زنجان – قم – سیستان و بلوچستان – هرمزگان –خراسان جنوبی – خراسان رضوی و خراسان شمالی و کرمان در استان کرمان در حال برگزاری است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان در آیین شروع این دوره آموزشی عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تشریح ضرورت آگاهی جامعه در زمینه های مختلف به ویژه در موضوعاتی چون  رفتار اجتماعی و حقوق شهروندی و مبانی حقوقی ، گفت :  عدم آگاهی کافی و سطح پایین دانش در جامعه زمینه ساز بروز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی است که امروز شاهد آن هستیم .
وی تعدد پرونده های قضایی در مجموعه قوه قضائیه و دادسراها را از پی آمدهای این ناآگاهی های حقوقی ذکر کرد و افزود: در مرحله اول قوه قضائیه و در سطوح دیگر حقوق دانان و کارشناسان حقوقی باید بر آگاهسازی و ارتقاء سطح آگاهی های حقوقی جامعه اقدام و همت کنند چراکه دلیل اصلی بسیاری از دعواهای حقوقی و اختلافات در نداشتن آگاهی و اطلاعات لازم حقوقی است .
ایشان با بیان اینکه کارشناسان حقوقی سازمان بهزیستی در جایگاه متفاوتی نسبت به سایر کارشناسان حقوقی قرار دارند ؛ اظهار داشت : تفاوت در این است که کارشناسان حقوقی بهزیستی مستقیم و بدون واسطه با انواع مسائل و آسیب های اجتماعی در تماس بوده و برای پیگیری و رفع مشکلات حقوقی گروه های هدف در دستگاه قضا در رفت و آمد هستند بنابراین یکی از وظایف کارشناسان حقوقی بهزیستی آگاهی بخشی به گروه های هدف از ماده و تبصره های حقوقی است .
مدیرکل بهزیستی برگزاری اینگونه دوره های آموزشی را بسیار ضروری معرفی کرد و تصریح کرد : یک کارشناس حقوقی بهزیستی علاوه بر آگاهی هایی که به گروه های هدف ارائه می کند باید در تنظیم گزارش ها بتواند به درستی پیام و خواسته مددجویان ، افراد دارای معلولیت ، فرزندان ، سالمندان و سایر گروهای آسیب پذیر تحت حمایت را به مراجع قانونی منتقل و از حقوق حقه این افراد دفاع کند.

گفتنی است این دوره آموزشی به مدت دو روز 6 و 7 بهمن ماه در کرمان برگزار می شود . همچنین در حاشیه این دوره آموزشی از کارشناسان حقوقی فعال برای کسب نتیجه مطلوب در دعاوی حقوقی ،  حل و فصل مشکلات اسناد مالکیت ساختمان ها و املاک بهزیستی و صدور اوراق هویتی مددجویان بی هویت با اهدء لوح سپاس قدردانی شد .

کد خبر 12992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد