ری |  سه عنوان کتاب در حوزه توانبخشی رونمایی شد

سه عنوان کتاب نوشته علی حسین معین نعمتی در اداره بهزیستی شهرستان ری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی  شهرستان ری، مراسم رونمایی از کتاب های ورزش و سندرم داون، مدل های ناتوانی و مغز برتر ترجمه و تالیف علی حسین معین نعمتی مدیر اداره و دانش آموخته مدیریت و توانبخشی در ستاد بهزیستی ری برگزار شد.
علی حسین معین نعمتی در این آیین  اظهار داشت: انسان با  شناخت  خود می تواند جامعه خویش را ارزیابی و  برای کاهش دردهای آن تلاش کند.
وی افزود: در تمامی جوامع آسیب های اجتماعی وجود دارد که بسیاری از آنها قابل پیشگیری و درمان است و در کشور ما نیز سازمان بهزیستی با همکاری سایر نهادهای مرتبط برای پیشگیری و درمان این آسیب ها اقدامات ارزنده ای انجام داده است.
نعمتی گفت: در حوزه معلولان نیز گام های ارزنده ای برداشته شده ولی میزان خدمات به این قشر تاثیر گذار کافی نیست.
مدیر بهزیستی شهرستان ری تاکید کرد: ده ها فعال هنری، فرهنگی و اجتماعی در بین معلولان شهرری حضور دارند که گمنام هستند و باید زمینه برزو و ظهور فعالیتشان فراهم شود.
 سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز در سخنانی با اشاره به فعالیت های حوزه کتابخوانی در شهرستان ری یادآور شد: در سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ برنامه در حوزه کتابخوانی انجام شد که بخشی از آن به معلولان و مددجویان اختصاص داشت.
وی افزود: رونمایی از کتب نویسندگان معلول، تجلیل از نویسندگان معلول و مددجوی آسایشگاه ها، ایجاد کتابخانه در مراکز بازپروری، ترک اعتیاد و ندامتگاه از جمله برنامه های کتابخوانی برای مددجویان در سال جاری بوده است.
وی ادامه داد: این اداره آمادگی دارد تا با همکاری اداره بهزیستی، مددجویان و معلولانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند را حمایت کند.
شایان ذکر است علی نعمتی در راستای وضعیت افراد دارای معلولیت  با عناوین   گذری بر مدلهای ناتوانی ، خدمات و مزایای آماده سازی شغلی برای بنگاه ها و افراد دارای معلولیت ،  مروری برتوانبخشی کودک و خانواده کم بینا و نابینا، بررسی ضایعات ورزشی در رشته های مختلف و درمان های فیزیوتراپی متعاقب آن، حقوق بشر و معلولیت ، مجموعه آموزشی 6 جلدی ویژه مربیان مراکز توانبخشی معلولان ذهنی و غیره حدود 20 مقاله  تالیف  و ترجمه کتاب جهت خدمات  رسانی به جامعه  هدف معلولین سازمان بهزیستی ارائه کرده است.

در ادامه  این مراسم از کتاب های ورزش و سندرم داون، مدل های ناتوانی، مغز برتر و مجموعه آموزشی 6 جلدی ویژه مربیان مراکز توانبخشی معلولان ذهنی ترجمه و تالیف علی حسین معین نعمتی رونمایی شد.

کد خبر 12974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد