خدمات آموزشی و تربیتی بهزیستی به ۷۳ مهدکودک

بهزیستی شهرستان قزوین با هدف ایجاد بستری مناسب درراستای رشد همه جانبه کودکان ۶ ماه تا پایان ۶ سال، به ۷۳ مهد کودک تحت پوشش این اداره، خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می دهد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان قزوین فرهاد اکبرشاهی رئیس بهزیستی شهرستان، با اشاره به خدمات آموزشی تربیتی به مهاد کودک استان بیان کرد: بهزیستی شهرستان قزوین با هدف ایجاد بستری مناسب درراستای رشد همه جانبه کودکان ۶ ماه تا پایان ۶ سال فعالیت دارندکه ۲ هزار و ۲۹۳ کودک درمهدهای کودک شهری و هزار و ۲ کودک در مهدهای کودک حاشیه شهری و ۵۳۰ کودک در مهدهای کودک روستایی از خدمات تربیتی و آموزشی استفاده می نمایند.

اکبرشاهی از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۹۶ کودک در مناطق روستایی و مناطق آسیب خیز شهری در طرح یک وعده غذای گرم به مدت ۶۰ روز به منظور بهبود تغذیه کودکان نیازمند در این مناطق خبر داد و اظهار کرد: تسهیلاتی معادل یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون و ۴۲۴ هزار ریال بودجه جهت اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۲ آدینه مهد در این شهرستان به کودکان نمازگزاران نماز جمعه با دریافت تسهیلات از این اداره خدمات ارائه می دهند.

اکبرشاهری ادامه داد در راستای حمایت از کودکان اقشار آسیب پذیر و سه دهک پایین درآمدی و به منظور برخورداری از خدمات مهدهای کودک ، تعداد ۲۹۶ کودک به مهدکودک ها معرفی شده و تسهیلاتی به آن مراکز با عنوان طرح منافع عالیه و با اختصاص اعتبار یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال پرداخت خواهد گردید.

رئیس بهزیستی شهرستان قزوین گفت: یکی از مشکلات مهم در مهدهای کودک افتتاح مراکز غیرمجاز می باشند که اقدام به جذب کودکان بدون وجود نیروهای متخصص و عدم وجود نظارت جدی و کافی می نمایند.

کد خبر 12973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد