ضرورت مناسب سازی فضای شهری برای 42 هزار معلول کرمانشاهی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۴۲ هزار نفر معلول داریم که نیاز است فضاهای عمومی و اماکن برای آنها مناسب سازی شود و علاوه بر آنها سالمندان و افراد ناتوان نیز با مشکل تردد مواجه هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان، اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۴۲ هزار نفر معلول داریم که نیاز است فضاهای عمومی و اماکن برای آنها مناسب سازی شود و علاوه بر آنها سالمندان و افراد ناتوان نیز با مشکل تردد مواجه هستند.

وی ابراز کرد:چندین سال است که در جشنواره شهید رجایی وضعیت مناسب سازی دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد که دارای ۳۰ نمره بوده و بهزیستی دستگاه ناظر بر این موضوع است.

دکتر رضوان مدنی خواستار اختصاص بودجه توسط دستگاه های دولتی برای اجرایی کردن قوانین مناسب سازی شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی درخواست داریم که با توجه به آئین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق معلولان که به تازگی به تصویب هیئت محترم وزیران رسید به پیگیری و اجرای مصوبات جلسات ستاد مناسب سازی استان حساس و اهتمام ویژه ای داشته باشند و تمامی گزارشات اقدامات این حوزه را به دبیرخانه ستاد مستقر در اداره کل بهزیستی ارسال نمایند.

نرگس کیانی مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه نیز در این جلسه  ضمن تبیین مفاد آیین نامه  جایی ماده ۳ قانون حمایت از معلولان مصوبه جدید هیئت وزیران اظهار داشت: این آیین نامه و چک لیست های مربوط به ارزیابی وضعیت مناسب سازی فضاهای اداری ویژه جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده که بر اساس آن به انجام مناسب سازی فضاهای اداری بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود الزامات قانونی برای انجام  شاخص های مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری، درصورت اهمال کاری از دادستانی درخواست می کنیم به عنوان مدعی‌العموم به این قضیه ورود پیدا کند.

 مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری و همچنین سامانه معبر به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ برای طرح مشکلات شهروندان عزیز در حوزه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، محیط های شهری و ساختمان های اداری تدارک دیده شده است و دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان مستقر در بهزیستی آماده پیگیری موضوعات طرح شده در این سامانه از طریق دستگاه‌های اجرایی ذی ربط می باشد.

کیانی همچنین از آمادگی بهزیستی برای عقد تفاهم نامه همکاری بین بهزیستی به عنوان دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان با دیگر ادارات و ارگان ها برای انجام مناسب‌سازی‌ فضاهای محیطی برای سهولت در تردد معلولین و جانبازان خبر داد و گفت: طبق توافقی که بین بهزیستی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به عمل آمده است، مقرر شده در فاز اول بقاع متبرکه شاخص و سطح یک استان مناسب سازی شوند.

کد خبر 12972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد