ایکنا| ارائه کمک تحصیلی ۵۰۰ میلیون تومانی به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی همدان

دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: هر ترم این مجموعه ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش خود پرداخت می‌کند.

حجت‌اله حاتمی، دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد:یکی از برنامه‌های بهزیستی در بخش فرهنگی، حمایت از دانشجویان مدد جو در راستای ادامه تحصیل آنان است.
دبیر فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه حمایت از دانشجویان در رشته‌های مختلف صورت می‌گیرد افزود: حمایت این مجموعه از دانشجویان معلول به صورت ارائه کمک هزینه، شهریه دانشگاه و تهیه لوازم التحریر است.
حاتمی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 600 دانشجو مددجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحت پوشش کمک‌های تحصیلی این مجموعه هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ دانشجو از مددجویان بهزیستی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند گفت: مابقی دانشجویان مددجو در دانشگاه‌های علمی-کاربردی، پیام نور، دولتی مشغول به تحصیل هستند.
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گفت: بالاترین کمک هزینه پرداختی بهزیستی به دانشجویان مددجو، ۴ میلیون تومان در هر ترم است که در صورت عدم تجاوز شهریه از ۴ میلیون تومان در هر ترم مددجو به صورت رایگان ادامه تحصیل می‌دهد.
حاتمی گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین بهزیستی و دانشگاه آزاد، ۷۵ درصد شهریه دانشجوی مددجو را مجموعه بهزیستی و ۲۵ درصد مابقی را دانشگاه آزاد تقبل می‌شود در حالی که پیش از این، این اعداد ۸۰ به ۲۰ بود.
دبیر شورای فرهنگی اداره بهزیستی استان گفت: این مجموعه برای آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه دولتی تحصیل کرده و هزینه ای پرداخت نمی‌کنند نیز کمک هزینه ادامه تحصیل اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه کمک هزینه دانشجویان دولتی، ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است عنوان کرد: طرح ارائه کمک هزینه تحصیلی برای نخستین باری است که برای دانشجویان دولتی اجرا می‌شود و پیش از این تنها دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی از مزایای این طرح برخوردار می‌شدند، ضمن اینکه این کمک هزینه امسال همزمان با روز دانشجو به حساب دانشجویان واریز شد.
حاتمی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان همدان ترم گذشته برای دانشجویان دانشگاه آزاد خود کمک هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است گفت: برای دانشجویان دانشگاه‌های علمی-کاربردی و پیام نور نیز حدود ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته  شده اس و هنمزمان با کمک هزینه نیسمال اول 99-98 پرداخت خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان اظهار کرد: به عبارتی می‌توان گفت در هر ترم این مجموعه ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش خود پرداخت می‌کند.
حاتمی گفت: کمک هزینه تحصیلی از بهمن ماه امسال علاوه بر دانشجویان معلول و فرزندان زنان سرپرست خانوار، به مددجویان تحت پوشش این مجموعه که دارای سرپرست معلول نیز هستند اعطا می‌شود.
وی گفت: مجموعه بهزیستی با این طرح به دنبال توانمند سازی مددجویان است چرا که هر ساله بخشی از مددجویان از چرخه این مجموعه خارج می‌شوند بنابراین باید آنها پس از خروج، توانایی اداره زندگی با اتکا بر توانایی‌هایشان را داشته باشند.
حاتمی اشاره‌ای به اشتغال مددجویان داشت و گفت: سازمان بهزیستی تسهیل کننده اشتغال مددجویان است نه ایجاد کننده اشتغال به گونه‌ای که دستگاه‌های دولتی و عمومی موظف‌اند ۳ درصد از مجوزهای استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند.

کد خبر 12968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد