خلاء قانونی برای بازنشستگی پیش از موعد معلولان وجود ندارد

رئیس فراکسیون معلولان مجلس، با تاکید بر اینکه برای بازنشستگی پیش از موعد معلولان هیچ خلاء قانونی وجود ندارد تحقق این مهم را در گروی تعریف شرایط خاصی از سطح معلولیت آنها و تامین منابع مالی لازم توسط مسئولان دانست.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با انتشار خبری از سوی سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور مبنی بر اینکه تغییر شرایط بازنشستگی پیش از موعد معلولان در دستورکار است و در این زمینه به دنبال اصلاح قانون هستیم، گفت: موضوع بازنشستگی پیش از موعد معلولان در قانون جامع حمایت از معلولان لحاظ شده است و هیچ خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد.

مجلس در قانون جامع حمایت از معلولان معافیت‌هایی را برای بازنشستگی آنان تعیین کرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به وضعیت جسمانی معلولان باید یک سری امتیازهای مثبت برای آنها قائل می‌شدیم، به همین دلیل در قانون جامع حمایت از معلولان معافیت‌هایی را برای آنها درنظر گرفتیم.

ساعی خاطرنشان کرد: البته هنوز موضوع بازنشستگی معلولان جای کار دارد و در شرایط کنونی هم در پی تقاضاهای بسیاری که وجود داشته به این مهم پرداخته شده است، کما اینکه مکاتبات زیادی در این خصوص با مجلس نیز انجام شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر مسئولان مربوطه به این جمع‌بندی برسند که این دوره را برای بازنشستگی معلولان با توجه به سختی‎هایی که به لحاظ وضعیت جسمانی، حرکتی و تردد با آن مواجه هستند، کوتاه تر کنند، گام مثبتی در جهت بهبود وضعیت زندگی آنها برداشته خواهد شد.

بهزیستی باید رویه صحیحی را برای اعمال مزایای بازنشستگی معلولان بکار گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: معلولان این توان را ندارند که بتوانند برای بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی سقفی را که برای سایر گروه‌ها تعیین شده، تکمیل کنند، هر چند تامین منابع مالی این بخش مانعی در مسیر تحقق این مهم است که باید سازمان بهزیستی در این زمینه به یک رویه صحیحی دست یابد تا بتوان از طریق آن از جامعه معلولان حمایت کرد.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشنهادهایی که برای تسهیل روند بهره‌‎مندی معلولان از مزایای بازنشستگی پیش از موعد مطرح شده است، تاکید کرد: ما باید برای تمام گروه‌های معلول با توجه به سطح معلولیتی که دارند اعم از ضعیف و شدید، شرایط خاصی را تعریف کنیم تا بتوان از طریق آن به معلولان کمک کرد.

کد خبر 12963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد