انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی با مرکز ملی مطالعات اعتیاد (INCAS)

در راستای اجرای ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر "پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و خدمت رسانی به موقع به افراد در معرض آسیبهای اجتماعی"، تفاهم نامه ای با موضوع برنامه ریزی و اجرای فعالیت های آموزشی و پژوهشی در زمینه پیشگیری و درمان روانشناختی انواع اعتیادهای رفتاری، مابین سازمان بهزیستی کشور و مرکز ملی مطالعات اعتیاد منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر بهزاد وحیدنیا، معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که بعد از ظهر امروز در مرکز ملی مطالعات اعتیاد برگزار شد، با اشاره به لزوم بهره گیری سازمان های دولتی از ظرفیت مجموعه های تخصصی، گفت: مرکز ملی مطالعات اعتیاد از تخصصی ترین مراکزی است که در حوزه اعتیاد کشور، خود را شناسانده است و قطعا سازمان های دولتی برای طرح ریزی برنامه های خود از این ظرفیت استفاده می کنند.

وی افزود: استفاده از این ظرفیت ها با توجه به درگیر شدن گروه های مختلف جمعیتی در حوزه اعتیاد و اهمیت نگاه آینده نگرانه در حوزه مدیریت رفتارهای فردی و اجتماعی، خدماتی همچون فرزند پروری دیجیتال و ... ضروری به نظر می رسد.

دکتر وحید نیا با اشاره به اینکه گستره اعتیادهای رفتاری بزرگتر از اعتیاد به مواد مخدر است، گفت:پرورش افراد توانمند برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم به شکل تخصصی، موجب جلوگیری از سوءاستفاده و سردر گمی می شود.  

وی تاکید کرد:بر همین اساس و با توجه به مفاد تفاهم نامه مذکور، دوره آموزشی توسط مرکز مطالعات اعتیاد برای پرورش درمانگر اعتیادهای رفتاری در دو سطح مقدماتی و پیشرفته ویژه روانشناسان معرفی شده توسط سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود.

گفتنی است این تفاهم نامه به مدت یک سال شمسی معتبر است که در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

کد خبر 12961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =