هماهنگی های ملی و استانی برای رفع دغدغه های کارکنان اورژانس اجتماعی را پیگیری می کنیم

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل و معاون اجتماعی بهزیستی استان ، مدیر بهزیستی شهرستان کرمان و کارشناسان از مرکز اورژانس اجتماعی کرمان بازدید کرد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای ورود به اورژانس اجتماعی با حضور در مرکز پاسخ دهی خط 123 با کارشناس این بخش دیدار و گفت و گو کرد . در این دیدار در گزارشی اعلام شد : در هر ساعت حدود 6 تماس تلفنی با هر کارشناس برقرار می شود و بطور میانگین هر یک ساعت حداقل 15 تماس تلفنی پاسخ و بر اساس موضوع ، موارد به بخش های مختلف به ویژه تیم سیار برای حضور در محل ارجاع می شود .

بخش های روانشناسی – مددکاری – حقوقی – پذیرش – تیم های سیار و گفت و گو با این گروه از دیگر برنامه های بازدید بود که در این دیدار پور ابراهیمی در جریان روند خدمت رسانی به مردم قرار گرفت و خمات اورژانس اجتماعی را بسیار حساس ، سخت و البته موثر توصیف کرد .

حضور در مرکز مداخله که از مراکز حساس اورژانس اجتماعی است ، محل بعدی بازدید نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی بود . ایشان در این مرکز با حضور در جمع کارکنان بخش های مختلف اورژانس اجتماعی در جریان فعالیت های اورژانس کرمان به عنوان مرکز سطح یک که حداکثر 16 فعالیت را تحت نظارت دارد ، قرار گرفت .
عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان در جریان این دیدار در جمع کارکنان اورژانس اظهار داشت : نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان کرمان و راور همیشه همراه بهزیستی بوده اند و این همراهی و همکاری باعث شده در قالب تصویب قوانینی چون قانون برنامه ششم توسعه به مسائل اجتماعی توجه ویژه ای شود .

وی با حساس توصیف کردن مرکز اورژانس اجتماعی به عنوان یکی از مراکز کلیدی و با گستره وسیع خدمات،گفت : فلسفه وجودی اورژانس اجتماعی ، ضرورت انجام مداخله به موقع و تخصصی در موضوع آسیب های اجتماعی است که ورود به موقع و مداخله بهنگام ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را باعث می شود .
 صادق زاده با تشریح تنوع خدمات و فعالیت های اورژانس اجتماعی و نیاز جامعه به این خدمات ، افزود : برای اینکه کارکنان اورژانس بتوانند به موقع ، فوری و البته دقیق خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند نیازمند همکاری های بین بخشی بسیاری در دولت ، قوه قضائیه و نیروی های نظامی و انتظامی هستند .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با مرور سیر تاریخی تشکیل اورژانس های اجتماعی ، یادآور شد : اولین اورژانس ها ی اجتماعی از سال 1378 در سراسر کشور دائر شد که اورژانس اجتماعی کرمان نیز در همین سال شکل گرفت و تا سال 1387 تعداد 10 اورژانس البته در سطح سه در شهرستان های استان دائر شده و 9 اورژانس نیز از سال 1396 دائر شده که در مجموع 19 اورژانس در شهرستان های استان فعال است .

تامین ساختارهای مناسب در اورژانس اجتماعی از جمله فراهم کردن امنیت و رضایت شغلی کارکنان اورژانس اجتماعی – بهینه سازی و گسترش فضاهای موجود – تامین نیروی انسانی برای اورژانس های جدید – تامین هزینه های درمان کودکان مبتلا به اعتیاد و هماهنگی های بین بخشی از مسائلی بود که مدیرکل و کارکنان اورژانس اجتماعی بر حل آنان تاکید داشتند .

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این دیدار بار دیگر با مهم توصیف کردن خدماتی که در اورژانس اجتماعی انجام می شود ؛ گفت : مجموعه بهزیستی استان کرمان علاوه بر خدمات موثری که در زمینه های مختلف به مردم ارائه می دهند ، مسائل استانی را در قالب ملی به مجمع نمایندگان استان اعلام کرده و این پیشنهادات در صحن مجلس طرح و با پیگیری های انجام شده احکام قانون برنامه ششم توسعه تصویب شد که همه این اقدامات از ظرفیت تخصصی بهزیستی استان کرمان نشان دارد و قابل قدردانی است .

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت های استانی در برنامه ریزی های ملی استفاده کرد ، اظهار داشت : مجمع نمایندگان استان برای بهبود خدمات اجتماعی هر نوع اقدامی را که لازم باشد در سطح ملی و استانی  پیگیری می کند چراکه امنیت و رضایت شغلی کارکنان  اورژانس که خدماتشان بسیار سخت و فرسایشی است ، باید فراهم شود .
پور ابراهیمی با اشاره به وضعیت شهرستان راور در موضوعی چون آسیب های اجتماعی ، گفت : با راه  اندازی اورژانس اجتماعی در راور که به همت و با پیگیری بهزیستی استان کرمان انجام شد و با مداخلات اورژانس اجتماعی در زمینه های مختلف به ویژه خودکشی آمار به صفر رسیده است که این کاهش آمار نشانگر حضور و مداخله به موقع مددکاران و روانشناسان اورژانس اجتماعی است. بنابراین بر عهده نمایندگان مجلس در شورای اسلامی است که با هماهنگی های بین بخشی در سطح استان و کشور برای فراهم کردن زمینه خدمات موثرتر و رفع دغدغه های کارکنان اورژانس  اجتماعی همکاری کنند .

کد خبر 12960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد