بازدید معاون رییس جمهور از ۲ مرکز نگهداری زنان و دختران آسیب دیده در مشهد

دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه به مشهد پنجشنبه شب از ۲ مرکز نگهداری و بازپروری زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی طوس و خانه سلامت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور با حضور در دو مرکز نگهداری از زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و خانه سلامت ضمن بازدید و ارزیابی از فعالیت های این مرکز پای درد و دل های مددجویان نشست و قول مساعد برای پیگیری مشکلات این مددجویان خصوصا برای عمل قرنیه چشم یکی از مددجویان دختر این مرکز قول همکاری و مساعدت داد.

رییس مرکز بازپروری زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی توس در این بازدید گفت: دخترانی که با خانواده‌ها دچار اختلاف می‎شوند یا خانواده به دلیل اعتیاد والدین یا مشکلات اقتصادی قادر به نگهداری از آنان نیستند، به صورت خود معرف یا شناسایی شده به این مرکز منتقل می‌شوند.

فاطمه کوهستانی افزود: هر دختر آسیب دیده‌ ابتدا در این مرکز به صورت قرنطینه نگهداری می‌شود و برای بازگشت به آغوش خانواده یک دوره ۲۱ روزه را سپری می‌کند و در صورتی که در این مدت هیچ امکانی برای بازگشت مددجو به خانواده وجود نداشته باشد، به صورت بلندمدت در این مکان ساکن می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ دختر آسیب دیده در مرکز بازپروری توس ساکن هستند اظهار داشت: در این مکان دوره‌های ورزشی، آموزشی و کاریابی برای توانمند شدن دختران در نظر گرفته شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴۳ نفر در مرکز بازپروری توس و ۵۵ نفر در خانه امن و سلامت "شفا" پذیرفته شده‌اند.

غلامحسین حقدادی افزود: مرکز بازپروری زنان و دختران آسیب دیده توس بزرگترین مرکز کشور در این بخش به شمار می‌رود و خانه سلامت شفا نیز مربوط به نگهداری از دختران در معرض آسیب و خانه امن مربوط به نگهداری از زنان خشونت دیده است.

کد خبر 12955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد