طرح«ماد»؛مشارکت دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه گزارشی مبنی بر فوت معتادان و کارتُن خواب‌ها در روزهای سرد پایتخت وجود ندارد، گفت: طرح "ماد" توسط بهزیستی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

مجید رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی کشور برای اجرای طرح "ماد" اظهار کرد:  بر اساس این طرح، بهزیستی اقدام به برگزاری جلسات آموزشی ویژه دانش‌آموزان در قالب پروژه کار گروهی می‌کند که آموزش و ترویج پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و اجتماعی شدن آنها در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدنظر است و همراهی معلمان آموزش و پرورش به عنوان تسهیلگران این طرح نشان از مسئولیت اجتماعی آنها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: این طرح از سال گذشته در برخی از مدارس سطح کشور آغاز شده است و نتایج خوبی را در پی داشته است و هدف از اجرای طرح آگاه سازی دانش‌آموزان و افزایش مسئولیت اجتماعی آنهاست.

رضازاده در پاسخ به این پرسش که آیا طرح کارزار رسانه‌ای شیشه امسال نیز اجرا خواهد شد یا خیر گفت: این طرح چند سالی است که در اسفند اجرا می‌شود اما اجرای این طرح در اسفند امسال هنوز مشخص نیست و در صورت تخصیص اعتبار این طرح اجرا می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمادگی مراکز (شلتر و مراکز دی آی سی) برای پذیرش معتادان مصرف‌کننده گفت: با توجه شدت سرما در پایتخت و سایر شهرها دستور داده شده تا این افراد به‌صورت شبانه‌روز در این مراکز حضور  داشته باشند و مشکلی برای پذیرش آنها وجود ندارد.

وی افزود: پس از سپری کردن روزهای سرد سال مجدداً شرایط پذیرش این مراکز به حالت قبل بازخواهد گشت.

رضازاده در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از فوت معتادان در روزهای سرد سال در پایتخت گزارش شده است یا خیر، گفت: در این زمینه هیچ گزارشی در خصوص فوت معتادان و کارتُن خواب‌ها ارائه نشده است.

کد خبر 12936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد