قم|موسسه خیریه فرزانگان قم در هفته بهزیستی راه اندازی می شود

موسسه خیریه فرزانگان نوید فردای قم با هدف تکریم و خدمت به سالمندان در حوزه های توانبخشی ، حمایتی ، فرهنگی و اجتماعی در هفته بهزیستی راه اندازی و افتتاح می شود .

موسسه خیریه فرزانگان نوید فردای قم  با هدف تکریم و خدمت به سالمندان در حوزه های توانبخشی ، حمایتی ، فرهنگی و اجتماعی در هفته بهزیستی راه اندازی و افتتاح می شود .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قم محمد علی مقدمخواه معاون توابخشی بهزیستی قم ضمن اعلام این خبر افزود :  با هدف تکریم سالمندان در حوزه توانبخشی ، حمایتی ، فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء کیفیت جسمی و سلامت روانی سالمندان و بستر سازی بیشتر برای حضور و مشارکت خانواده سالمندان در جامعه موسسه خیریه فرزانگان قم با مجوز و تحت نظارت این اداره کل راه اندازی شده و در هفته بهزیستی افتتاح می گردد .

معاون توانبخشی بهزیستی قم با اشاره به سیر صعودی جمعیت کشور به طرف سالمندی ، تعداد جمعیت سالمند استان را تا آخر سال 97  حدود  109000 نفر اعلام کرد و افزود تقریبا 8% جمعیت استان را سالمندان محترم تشکیل می دهند واین رقم در کل کشور 9 درصد است.

وی با بیان این که آمار سالمندان تا دو دهه آینده 15درصد و تا سال 1430 نیز 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: این موضوع نیازمند بسترسازی مناسب، و همچنین آموزش جوانان برای سالم رسیدن به دوره سالمندی و آمادگی جهت تاسیس موسسات و مراکز نگهداری ، ارائه خدمات و حمایت از سالمندان است.

مقدمخواه هدف از راه اندازی موسسه خیریه فرزانگان قم را حفظ و ارتقاء سلامت سالمندان از طریق آموزش سبک زندگی ، خودمراقبتی ، ارائه خدمات رفاهی ، بهداشتی ، درمانی و توانبخشی برشمرد و افزود : از کلیه سازمانها و دستگاههای مرتبط ، موسسات خیریه و خیرین استان و متولیان امور سالمندی درخواست می کنیم با موسسه مذکور همکاری لازم را اعمال دارند .

لازم به ذکر است موسسه فرزانگان بعنوان رابط و پیگیر مصوبات شورای سالمندان استان نیز اقدام خواهد کرد.

کد خبر 1291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد