در جلسه بررسی مسائل اجتماعی دانشجویان دانشگاهها  بر تقویت مددکاری و نقش مددکاران توافق شد

دومین جلسه بررسی مسائل اجتماعی دانشگاه ها زیر مجموعی گروه کاری فرهنگی اجتماعی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان - مشاور امور اجتماعی مدیرکل بهزیستی درحوزه امور اجتماعی و نمایندگان دانشگاههای شهید باهنر کرمان- علوم پزشکی-آزاد اسلامی- پیام نور و علمی کاربردی در محل دفتر مدیرکل بهزیستی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی  استانداری کرمان تقویت مددکاری در دانشگاهها را ضروری دانست و اظهار داشت : برای حل بسیاری از مسائل اجتماعی در دانشگاهها که دانشجویان را نیز تحت تاثیر قرار داده ، باید سیستم های مددکاری را تقویت کنیم .
وی با اشاره به برخی از مسائل اجتماعی موجود در بین جوانان از جمله مصرف قلیان – برخی روان گردان ها – ازدواج سفید تصریح کرد : آگاهسازی عمومی و توسعه اقدامات مددکاری باید در فضا ها و مکان های عمومی محل حضور جوانان از جمله در دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد .
علیرضا وحیدزاده مشاور مدیرکل بهزیستی در اموراجتماعی با بیان اینکه انتظار داریم به نسبت تاسیس رو به افزایش مراکزی چون درمان اعتیاد ،کاهش آمار مبتلا شوندگان به اعتیاد را داشته باشیم ؛ اظهار داشت : اگر این نسبت رعایت نمی شود یکی از دلایلش کاهش مداخله اجتماعی مددکاران است .
وی اجرای درست مداخله مددکاری که از ارجاع شروع می شود را ضروری دانست و افزود : مددکاران اجتماعی با شناسایی مشکل ، مداخله و ارجاع نقش موثر و اساسی را  در حل مسائل اجتماعی دارند .
وحیدزاده برگزاری اینگونه جلسات را یک نوع مطالبه اجتماعی دانست و گفت : با توجه به اینکه اغلب سازمان ها و دانشگاهها سیستم مداخله دارند باید این داشته ها و ظرفیت ها را برای تسهیل گری و کاهش آسیب های اجتماعی به اشتراک گذاشت و از این ظرفیت ها استفاده کنیم .
در این جلسه هریک از نمایندگان دانشگاهها علاوه بر اینکه وجود مداخلات مددکاری را در دانشگاهها ضروری دانستند به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند .

کد خبر 12906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد