نشست تخصصی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با کارشناسان امور کودکان و نوجوانان ستادی و شهرستانی

روند کنونی خدمت در سازمان بهزیستی مبتنی بر شفاف سازی در همه عرصه هاست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان  نشستی صمیمی با حضور سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان،  دکتر احمد خاکی معاون دفتر کودکان  و نوجوانان  سازمان بهزیستی کشور و دکتر فروغی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور جوانان با همراهی مدیر کل و معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان  و کارشناسان امور کودکان و نوجوانان، شبه خانواده استان و شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر برگزار شد.

سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان سمنان و تاکید بر رویکرد دکتر قبادی  دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: روند  کنونی خدمت در سازمان بهزیستی مبتنی بر شفاف سازی در همه عرصه ها است .

بابایی ضمن اینکه وظیفه اصلی ستاد را سیاست گذاری و پایش دانست و اظهار داشت:خدمات مهم و قابل توجهی به جامعه هدف بهزیستی علی الخصوص در حوزه امور کودکان و نوجوانان ارائه می شود و اگر شفاف سازی و ارتباط با خدمت گیرنده نباشد آن کسی که متضرر می شود جامعه هدف است و سازمان بهزیستی با هدف جلب رضایت خدمت گیرندگان در راستای  وظایف خود حرکت می کند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت:با عنایت به اینکه حدود ۷/۵ درصد کودکان در سطح کشور از خدمات حوزه امور کودکان در مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی بهره مند هستند و این نشان دهنده این است که سازمان بهزیستی باید در حد توان برای ارائه خدمات تخصصی به کودکان این مرز و بوم تلاش بیش از پیش داشته باشد .

وی افزود:ارائه خدمت به فرزندان تحت حمایت در خانه های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی از دیگر خدمات تخصص سازمان بهزیستی است و سازمان بهزیستی در صدد است با تشکیل کارگروههای تخصصی متشکل از اعضاء متخصص در زمینه های آموزش و توانمند سازی، تقویت نیازهای عاطفی و روحی روانی و در جهت استقلال وحمایت این فرزندان برای زندگی مستقل تلاش نماید . یکی از عوامل موثر در بهبود خدمت ، نظارت مستمر و قانونی است و تاکید بر این است که اصلاحات در راستای قانون انجام گیرد.

بابایی در پایان از زحمات و تلاشهای اداره کل بهزیستی استان سمنان در حوزه خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان تقدیر و تشکر کرد و موفقیت و بهبود خدمت شایسته به عموم و جامعه هدف بهزیستی را مستلزم  تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی دانست.


علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان:در ابتدا گزارشی از عملکرد دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان از قبیل برگزاری دوره های آموزشی ویژه موسسین، مسئولین فنی، مربیان و کمک مربیان مهدهای کودک ، پیگیری و ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری کودکان در تعامل با دادگستری و دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط ، برگزاریجشنواره بازیهای بومی-محلی، بازیهای حرکتی در راستای ارتقاء مهارتهای حرکتی کودکان، برگزاری همایش رشد تکامل و هوش ، برپایی نمایشگاه «دست سازه های مهربانی» جهت کمک به سیل زدگان و عضویت در کمیته های تخصصی کارگروه کودک و نوجوان استانداری ارائه داشتند .

ایزدپور ادامه داد:  با عنایت به اینکه شهر سمنان بعنوان شهر دوستدار کودک معرفی شده است در تعامل با شهرداری فعالیتهای قابل توجهی در مناسبتهای خاص در حوزه امور کودکان در این استان انجام می شود.

 

کد خبر 12904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد