کارگاه آموزشی روانشناسان برنامه ی ملی هنگام ازدواج و پیش از ازدواج

صبح روزهای دوم و سوم بهمن ماه ١٣٩٨کارگاه آموزشی روانشناسان برنامه ی ملی هنگام ازدواج و پیش از ازدواج با هدف ارتقا و به روز رسانی اطلاعات تخصصی روانشناسان و مربیان در سالن اجتماعات خزائلی در حال برگزاری می باشد.

در این کارگاه آموزشی دکتر مهرابیان معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به اتفاق کارشناسان مربوطه،دکتر نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی استان ،دکتر نوبخت راد معاون پیشگیری بهزیستی استان ،کارشناسان دفتر مشاوره  استان به اتفاق روانشناسان مدرس برنامه آموزش هنگام ازدواج حضور داشتند .

در این کارگاه کلیات طرح توسط معاون پیشگیری عنوان و دکتر نحوی نژاد به بیان ماهیت ،ضرورت و اهداف طرح و نقش این آموزشها در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و به دنبال آن کنترل و کاهش طلاق پرداختند.

مدیرکل بهزیستی گیلان پرداختن به فعالیتهای تقویت آموزشهای هنگام ازدواج برای زوجین در شرف ازدواج در مراکز بهداشت را،عاملی برای کنترل و کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده شمردند.آقای دکتر نحوی نژاد در ادامه فرمودند تلاش برای اینکه از ازدواجها ی ناموفق بکاهیم و بتوانیم با آموزش باعث تحکیم بنیان خانواده شویم قطعا از طلاق،همسرآزاری،خشونتهای خانگی،اعتیاد و...کاسته ایم و این امر باعث احساس رضایتمندی،افزایش عزت نفس،پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و درنهایت پیشگیری از طلاق و ایجاد کودکان بد سرپرست،تک سرپرست و٠٠٠می گردد.

در ادامه دکتر مهرابیان با بیان اینکه استان گیلان دارای   ١٣/٢٥درصد جمعیت بالای ٦٠سال و ١/٣درصد نرخ باروری به بحث موالید و مرگ و میر و ازدواج و طلاق پرداختند،ایشان فرمودند از اسفند ١٣٩٧تا شهریور ماه ١٣٩٨ با همکاری علوم پزشکی و سازمان بهزیستی ،و سایر ارگانهای همکار تعداد ١٠١١٨زوج تحت آموزشهای هنگام ازدواج قرار گرفتند.

کد خبر 12881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد