به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان، رضا جعفری نیکو در خصوص تشکیل پرونده مددکاری و برخورداری طیف آسیب پذیر از خدمات سازمان گفت: متقاضی می تواند درخواست تشکیل پرونده را به بهزیستی شهرستان محل خود تحویل نموده و طی ارجاع درخواست به ستاد پذیرش شهرستان و ارائه مدارک لازم وضعیت متقاضی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید شرایط پذیرش پرونده تشکیل و مددجو می تواند از حمایت های توانبخشی و اجتماعی سازمان طبق دستورالعمل بهره مند گردد.
وی شرایط عمومی برای تشکیل پرونده را عدم حمایت و تحت پوشش قرار داشتن در سایر نهادها و دستگاههای های حمایتی، ارائه مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و تشخیص مددکار سازمان عنوان کرد و افزود: کلیه افرادی که در راستای اهداف و وظایف سازمان بهزیستی بدلیل آسیب جسمی، ذهنی، روانشناختی و اجتماعی بنا به تشخیص سازمان واجد شرایط و نیازمند استفاده از خدمات می باشند. می توانند با مراجعه به سازمان و تشکیل پرونده مددکاری از خدمات سازمان بهره مند گردند.
رئیس بهزیستی شهرستان خاطر نشان کرد: مدارک لازم برای تشکیل پرونده، مدارک پزشکی (در حوزه توانبخشی) و مدارک دال بر بی سرپرستی یا بدسرپرستی شامل فوت نامه سرپرست، طلاق نامه، متواری یا مفقودالاثربودن سرپرست، زندانی بودن یا از کارافتادگی سرپرست (در حوزه امور اجتماعی ) اصل قیم نامه ( در صورتیکه متقاضی قیم داشته باشد)، برای تشکیل پرونده لازم و ضروری می باشد.
جعفری نیکو با اشاره به اینکه تمام خدماتی که بهزیستی به معلولین و کارافتادگان می دهد بر اساس تشخیص کمیسیون ICF صورت می پذیرد افزود: در کمیسیون پزشکی نوع و شدت معلولیت مورد ارزیابی قرار گرفته و فرد طبق ضوابط و دستورالعملهای مصوب سازمان بهزیستی کشور واجد شرایط حمایت محسوب شده و کد مددجویی دریافت می نماید .
این مقام مسئول تعداد پرونده های معلولین بررسی شده در کمیسیون پزشکی شهرستان کبودرآهنگ در سال گذشته را 700 نفر عنوان نمود و تصریح کرد : 800 پرونده توانبخشی و307 پرونده اجتماعی به بخش خصوصی و کلینیکهای مددکاری تحت نظارت سازمان واگذار شده اند.
نظر شما