کبودراهنگ | دریافت خدمات از بهزیستی با تشکیل پرونده

رئیس بهزیستی شهرستان ساماندهی طیف آسیب پذیر جامعه را از اهداف سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی به افرادی که تشکیل پرونده داده اند، پس از بررسی خدمات لازم را ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان، رضا جعفری نیکو در خصوص تشکیل پرونده مددکاری و برخورداری طیف آسیب پذیر از خدمات سازمان گفت: متقاضی می تواند درخواست تشکیل پرونده را به بهزیستی شهرستان محل خود تحویل نموده و طی ارجاع درخواست به ستاد پذیرش شهرستان و ارائه مدارک لازم وضعیت متقاضی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید شرایط پذیرش پرونده تشکیل و مددجو می تواند از حمایت های توانبخشی و اجتماعی سازمان طبق دستورالعمل بهره مند گردد.

وی شرایط عمومی برای تشکیل پرونده را عدم حمایت و تحت پوشش قرار داشتن در سایر نهادها و دستگاههای های حمایتی، ارائه مدارک  لازم جهت تشکیل پرونده و تشخیص مددکار سازمان عنوان کرد و افزود: کلیه افرادی که در راستای اهداف و وظایف سازمان بهزیستی بدلیل آسیب جسمی، ذهنی، روانشناختی و اجتماعی بنا به تشخیص سازمان واجد شرایط و نیازمند استفاده از خدمات می باشند. می توانند با مراجعه به سازمان و تشکیل پرونده مددکاری از خدمات سازمان بهره مند گردند.

رئیس بهزیستی شهرستان خاطر نشان کرد: مدارک لازم برای تشکیل پرونده، مدارک پزشکی (در حوزه توانبخشی) و مدارک دال بر بی سرپرستی یا بدسرپرستی شامل فوت نامه سرپرست، طلاق نامه، متواری یا مفقودالاثربودن سرپرست، زندانی بودن یا از کارافتادگی سرپرست (در حوزه امور اجتماعی ) اصل قیم نامه ( در صورتیکه متقاضی قیم داشته باشد)، برای تشکیل پرونده لازم و ضروری می باشد.

جعفری نیکو با اشاره به اینکه تمام خدماتی که بهزیستی به معلولین و کارافتادگان می دهد بر اساس تشخیص کمیسیون ICF صورت می پذیرد افزود: در کمیسیون پزشکی نوع و شدت معلولیت مورد ارزیابی قرار گرفته  و فرد طبق ضوابط و دستورالعملهای مصوب سازمان بهزیستی کشور واجد شرایط حمایت محسوب شده و کد مددجویی دریافت می نماید .

این مقام مسئول تعداد پرونده های معلولین بررسی شده در کمیسیون پزشکی شهرستان کبودرآهنگ در سال گذشته را  700 نفر عنوان نمود و تصریح کرد : 800  پرونده توانبخشی و307 پرونده اجتماعی به بخش خصوصی و کلینیکهای مددکاری تحت نظارت سازمان واگذار شده اند.

کد خبر 12870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد