مراکز مثبت زندگی، براساس توزیع جمعیت هدف و منطقه  جغرافیایی انجام می شود

چهارمین شورای اداری بهزیستی استان اصفهان با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور، مدیر، معاونین، روسا  و کارشناسان بهزیستی استان اصفهان با تبیین طرح مثبت زندگی برگزار شد.

 دکتر محمد عباسی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در این جلسه، با اشاره به جایگزینی مراکز تامین و توسعه به جای مجتمع خدمات روستایی بهزیستی، گفت: در پی این جایگزینی تجمیع خدمات صورت گرفت و فعالیت‌ها به صورت تخصصی به مراکز سپرده شد.
وی چالش‌های پیش رو در بهزیستی را در همه بخش‌ها عمومی برشمرد و افزود: توسعه ماموریت‌های سازمان بهزیستی، تعدد وظایف، عدم امکان جذب نیروی انسانی، عدم امکان توسعه ساختار سازمانی، افزایش مطالبات جامعه هدف، ارائه خدمات به صورت جزیره‌ای و ... از چالش‌های سازمان هستند.
 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور با اشاره به الزامات و اسناد قانونی یادآور شد: با توجه به الزامات ابلاغی مقام معظم رهبری، احکام گام دوم انقلاب، احکام دائمی برنامه‌های توسعه، احکام برنامه پنج ساله ششم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه‌های اصلاح نظام اداری، باید مدل ارائه خدمات مورد بازنگری قرار گیرد.
عباسی با بیان اینکه برای استقرار مراکز مثبت زندگی؛ کارگروه تخصصی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: هدف کلی از تاسیس این مراکز؛ تسهیل دسترسی مردم به خدمات مطلوب در راستای ارتقاء کیفیت زندگی است.
وی افزود: طرح مثبت زندگی بر اساس بستر  IT و ایجاد بهزیستی‌های کوچک، طراحی شده و کلیه خدمات در این فضا طراحی و ارائه می‌شود.
 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور ادامه داد: در این طرح گسیختگی ارائه خدمات حذف و خدمات به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.
عباسی از تامین اعتبارات برای اجرای طرح نیز سخن به میان آورد و تصریح کرد: تامین اعتبارات لازم در قبال ارائه خدمات لحاظ و توسط کارشناسان تخصصی در سازمان بهزیستی کشور نظارت می‌شود.
وی خدمات قابل ارائه تخصصی در این مراکز را ۲۲ خدمت عنوان و اظهار کرد: نظارت دقیق، پاسخگویی به مراجع و همه آحاد جامعه و توجه به مناسب‌سازی مراکز را در کنار خدمات دیگر مهم برشمرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور ادامه داد: این خدمات شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعین، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز و ... است.
عباسی در پایان گفت: مراکز مثبت زندگی بر اساس توزیع جمعیت هدف در حوزه جغرافیایی شکل می‌گیرد و بر پایه «IT» و در محدوده‌هایی انجام می‌شود که بیشترین تراکم مددجویان بهزیستی در آن مناطق است.

کد خبر 12857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد