بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از شیرخوارگاه امام علی (ع) البرز

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این بازدید گفت: ۳۴ شیرخوارگاه در کل کشور وجود دارد که بر طبق آیین نامه قبلی  شیرخوارگاه ها بصورت حاکمیتی اداره می‌شوند، که از این تعداد چهار شیرخوارگاه به صورت مشارکتی خیرین و بهزیستی اداره میگردد و شیرخوارگاه امام علی(ع) تنها شیرخوارگاه استان البرز نیز جزء این چهار شیرخوارگاه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز صبح امروز سه شنبه یکم بهمن ماه دکتر «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور همراه دکتر "اسدالله حیدری" مدیر کل بهزیستی استان البرز، مهندس سلیمی رئیس مجمع خیرین کشور و جمعی از خیرین کشوری و استانی از بخش های مختلف شیرخوارگاه امام علی(ع) بازدید به عمل آورد.

مشروح سخنان دکتر قبادی دانا در این مراسم

همچنین دکتر "اسدالله حیدری" مدیرکل بهزیستی استان البرز امروز در جلسه ای که با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور دکتر قبادی دانا و همراهان وی در شیرخوارگاه امام علی(ع) برگزار شد در بیان مشکلات استان البرز و چالش های موجود گفت : استان البرز ایران کوچک است و  رنگین کمانی است از ایران و کلکسیونی از  اقوام ایران زمین که زینت بخش این استان هستند.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد : استان البرز افتخار دارد که بخش اعظمی از فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و در این زمینه موفق بوده است.

دکتر حیدری افزود : بهزیستی استان دارای ۶۰۰ کارمند و پرسنل بوده  و ۸۱۰ موسسه، مرکز ومهد کودک به بخش خصوصی برون سپاری شده و در حال فعالیت می باشند و به خوبی امورات آن در حال انجام است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز افزود :چالش امروز البرز که لازم است در اینجا بازگو شود مهاجر پذیری استان می باشد که بعد از استان تهران مهاجر پذیرترین استان کشور بوده و در سال گذشته ۹۰ هزار مهاجر را در خود جای داده است  و از این تعداد بخش عمده ای جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند.

دکتر حیدری تصریح کرد : استان البرز  دارای ۲۴ مرکز شبه خانواده است که  ۳ مرکز دولتی و ۲۱مرکز غیر دولتی هستند که مشخصا در شیر خوارگاه امام علی ۶۲ کودک نگهداری میشوند.

 وی در توضیح تعداد کودکان امداد بگیر در حوزه اجتماعی گفت :در حال حاضر در استان البرز ۵۰۱ فرزند امداد بگیر وجود دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت از زمان ورود اینجانب به استان در  ترخیص موفق، سیستم  فعال تر عمل کرده و سیاست ما بر ترخیص به موقع و موفق بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز درباره جذب خیرین اظهار داشت :خیرین خوبی در استان البرز هستند و ما با جلب اعتمادی که داشتیم‌ توانستیم خیرین بیشتری جذب سازمان بهزیستی کنیم.

مدیرکل بهزیستی اذعان داشت از زمان حضور  جناب آقای دکتر قبادی دانا و سیاست های  اعتماد سازی و دستوراتی که ایشان داشتند تلاش‌هایی انجام شدو با اطلاع رسانی و جذب سرمایه اجتماعی اداره بهزیستی استان البرز تقویت شده است.
 
وی در پایان اظهار داشت :در شرایط موجود با کثرت جمعیت جامعه هدف با  جذب امکانات دولتی رسیدن به اهداف سخت است و دست یاری به سمت خیرین داریم و تلاش بر این است که در راستای سیاست سازمان قدم برداریم.

مهندس سلیمی رئیس انجمن خیرین کشور نیز که در این بازدید حضور داشت گفت : پنج شیر خوارگاه در کل کشور توسط خود مردم و خیرین ساخته شده است که یکی از این آنها شیرخوارگاه امام علی (ع) شهرستان کرج بوده است.

وی در توصیف جایگاه خیرین و افراد خدمت گذار به کودکان بی سرپرست در نزد خداوند اظهارداشت :کسی که در شیر خوارگاه فعالیت میکند جایگاه ویژه ای در نزد خداوند دارد و کمک مالی به این کودکان و شیر خوارگاه هزینه نیست و سرمایه اخروی و عاطفی است.

مهندس سلیمی ابراز کرد : کرج شهر ثروتمند با افراد و امکانات بسیار می باشد و اکنون که اداره بهزیستی با امکانات دولتی و توان مالی برای خدمات بیشتر محدود می باشد پس خیرین باید حمایت بیشتری از این سازمان داشته باشند.

کد خبر 12841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد