برگزاری کارگاه آموزشی و آماده سازی شغلی معلولین دهگلان

کارگاه آموزشی و آماده سازی شغلی معلولین در سالن جلسات اداره بهزیستی دهگلان به مدت 2 روز با حضور 37نفر از مددجویان واحد توانبخشی با آموزش مدرسینی از جهاد کشاورزی و اداره فنی و حرفه ای برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان این جلسات با هدف آموزش استفاده بهینه از امکانات موجود , استقلال مالی , نحوه هزینه تسهیلات , تعیین اهداف زندگی , ایجاد انگیزه , تغییر دیدگاه و عدم اتکا به مستمری با ایجاد شغل تشکیل شد .

حسینی کارشناس ترویج جهاد کشاورزی در خصوص نحوه دامداری صحیح و اصولی , شرایط دامپروری , کشاورزی و ... توضیحاتی ارائه داد و گفت زندگی در روستا نیازمند کار فراوان با علاقه است تا بتوان هزینه های زندگی را تهیه و کمتر متکی به مستمری ماهیانه بود و در صورت توان کارهای جانبی نیز انجام داد .

جلسه دوم با تدریس رضایی کارشناس اداره فنی و حرفه ای تشکیل شد . وی رشته های مختلف آموزشی اداره فنی و حرفه ای را نام برد و گفت راستای کار فنی و حرفه ای تولید شغل و مهارت آموزی است .

افراد مراجعه کننده در ابتدا طی جلسه پرسش و پاسخ و مشاوره استعداد یابی می شوند و با توجه به علاقه فرد در کارگاه مربوطه ثبت نام و مهارت های لازم را کسب می کنند و بعد از گذراندن آزمون تئوری و عملی , گواهینامه دریافت و وارد بازار کار می شوند .

در پایان جلسات توسط مدرسین به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داد شد و جهت راهنمائی های بیشتر به ادارات مربوطه مراجعه می کنند .

کد خبر 12813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد