تسنیم| بی توجهی پدر و مادرهای همدانی نسبت به درمان اختلال اضطراب در کودکان

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان گفت: در سال گذشته ۶۰۶ کودک مشکوک به اختلال اضطراب در مهدکودک های همدان شناسایی شدند اما متاسفانه پدر و مادرها این اختلال را چندان جدی نگرفته و بیشتر آن‌ها نسبت به این موضوع بی توجه بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، تشخیص و درمان اضطراب در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به موقع درمان نشود ممکن است عوارض آن به زندگی آینده و بزرگسالی کودک هم کشیده شود. اضطراب یعنی یک احساس ناخوشاند و مبهم همراه با هراس و دلواپسی که به فرد دست می‌دهد و سبب بروز رفتارهایی مانند پرخاشگری، عدم اطمینان، لجبازی و گوشه گیری در کودک می‌شود.

امیر کوکائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: امسال برای دومین سال است که طرح غربالگری اضطراب در کودکان 3 تا 6 سال در مهدهای کودک شهرستان همدان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا این طرح در چندین مهدکودک در نقاط مختلف شهرستان به عنوان پایلوت انجام شده، تصریح کرد: هدف اصلی این طرح شناسایی کودکان مبتلا به اختلال اضطراب و درمان به موقع آنان است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 2000 کودک از مهدکودک‌های بالای شهر و حاشیه شهر مورد غربالگری قرار گرفتند، ابراز کرد: از این تعداد 606 مورد مشکوک به اختلال اضطراب شناسایی شدند.

کوکائیان با بیان اینکه پرسشنامه‌هایی تهیه شده و از والدین کودک می‌خواهیم که آن‌ها را تکمیل کنند، عنوان کرد: کودکانی که مشکوک به اختلال اضطراب هستند را برای تایید به مشاوره و روان شناس ارجاع می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه همکاری والدین در تکمیل دوره درمان و حتی مراجعه به مشاوره بسیار کمرنگ است، ابراز کرد: در سال گذشته تنها والدین 200 کودک مشکوک به اختلال اضطراب، پیگیر امر مشاوره شدند و والدین 406 کودک مشکوک نسبت به این موضوع اقدامی نکردند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان با تاکید بر اینکه  خانواده‌ها اختلال اضطراب را جدی نمی‌گیرند  و اقدامی هم برای آن درمان نمی‌کنند، گفت: این اختلال ممکن است در بزرگسالی هم مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند.

کوکائیان با بیان اینکه امسال هم دو هزار کودک 3 تا 6 سال را مورد غربالگری اضطراب قرار می‌دهیم، گفت: این طرح برای بهزیستی هزینه دارد بنابراین از خانواده‌هایی که کودکشان مشکوک به این اختلال است می‌خواهیم که کمال همکاری را داشته باشند.

وی گفت: وقتی اختلال اضطراب در یک کودک تایید می‌شود، او را برای درمان به روان شناس یا روانپزشک ارجاع می‌دهیم که هزینه آن برای افراد نیازمند و تحت پوشش نیم بها، اما برای افراد عادی، آزاد است.

کد خبر 12807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد