برگزاری نشست فعال سازی ورزش فرزندان شبه خانواده

صبح روز سی دی ماه نشست فعال سازی ورزش فرزندان شبه خانواده با حضور سید مهدی خدمت بین دانا، معاون پشتیبانی و منابع انسانی ، ساسان جهانبخش، معاون اموراجتماعی، کارشناسان تربیت بدنی، کارشناس مسئول و کارشناسان دفتر شبه خانواده، مسئولین فنی خانه های کودکان و نوجوانان ، کلینیک های مددکاری اجتماعی، مجتمع های خدمات بهزیستی غیر دولتی و موسسات خیریه همکار با دفتر شبه خانواده و تعدادی از کارشناسان اموراجتماعی شهرستان ها در سالن خزائلی برگزار گردید.

در این نشست جهت تبیین هدف ، توسط کارشناس مسئول شبه خانواده و کارشناسان تربیت بدنی آغاز و با بیان فعالیت ها ، موانع و مشکلات در زمینه ورزش فرزندان شبه خانواده اعم از امدادبگیر و مقیم خانه از سوی نمایندگان کلیه مراکز همکار ادامه یافت.

ساسان جهانبخش، معاون امور اجتماعی در خصوص اهمیت ورزش و تاثیرات قابل توجه آن بر توانمندسازی اجتماعی، جسمی، روانی فرزندان و تاثیر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فرزندان در تمام دوره های زندگی صحبت نمودند و بر تهیه بانک اطلاعاتی در این زمینه، استفاده از منابع برون سازمانی نظیر جلب مشارکت خیرین، حامیان، باشگاه های ورزشی و مربیان ورزش همچنین ادارات ورزش و جوانان شهرستانها تاکید نمودند.

در ادامه سید مهدی خدمت بین دانا، معاون پشتیبانی و منابع انسانی، با اشاره به  شادی که یکی از نیازهای اصلی انسان ها می باشد و کمتر مورد توجه قرار می گیرد بر نقش ورزش در ایجاد شادی ، بهبود ویژگی های شخصیتی فرزندان تحت سرپرستی  در قالب فعالیت های گروهی  و توانمندسازی آنان تاکید نمودند و ضمن تاکید بر پرهیز از تمرکز بر کمبودها در خصوص همکاری همه جانبه در زمینه ورزش فرزندان اعلام آمادگی کردند. ایشان  انتظار از مراکز را ایجاد انگیزه در فرزندان ، شناسایی علایق آنان و صرف هزینه ها متناسب با علایق فرزندان مطرح نمودند.ضمنا پیشنهاد کردند میزان فعالیت مراکز در زمینه های ورزشی به عنوان یکی از شاخص های ارزشیابی آنان مدنظر قرار گیرد.

یکی از مهم ترین پیشنهادات ارائه شده از سوی مراکز برگزاری مسابقات درون استانی برای فرزندان بود که در این راستا خانم تولمی اظهار داشتند مقرر گردیده مسابقات ورزشی در سطوح مختلف درون مرکز، شهرستان و استان برگزار گردد.

در پایان جلسه مقرر گردید طی یک ماه آینده مراکز نسبت به جمع آوری اطلاعات مربوط به گروه هدف اقدام نمایند و در مرحله بعد کارشناسان تربیت بدنی جلساتی را با فرزندان و خانواده ها جهت آگاهسازی و شناسایی علایق و استعدادهای آنان در هر شهرستان برگزار نمایند و پس از شناسایی فرزندان اقدامات لازم در خصوص تامین امکانات ورزشی مورد نیاز از طریق منابع مختلف صورت پذیرد تا ضمن بهره مندی فرزندان از فعالیت های ورزشی به صورت گسترده تر، فرزندان مستعد برای شرکت در جشنواره شناسایی شده و آموزشهای به هنگام دریافت نمایند.

کد خبر 12801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد