پرداخت تسهیلات ساخت خانه به مددجویان سیل‌زده در جنوب کشور

رئیس دبیرخانه ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از پرداخت تسهیلات ویژه به مددجویان سیل‌زده در جنوب کشور برای ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا کاظم زاده  با اشاره به تصمیمات اخذ شده از سوی سازمان بهزیستی کشور برای مددجویان سیل‌زده در جنوب کشور اظهار کرد: واریز کمک هزینه‌ای از سوی سازمان بهزیستی به حساب مددجویان نخستین اقدامی که از سوی سازمان برای مددجویان انجام شد به طوری که براساس بُعد خانواده کمک هزنیه به حساب این افراد واریز شد؛ بر همین اساس برای یک نفره‌ها ۳۵۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره یک میلیون و ۷۰ هزار تومان واریز شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آماری که از بهزیستی استان سیستان و بلوچستان اخذ شده است ۱۰ هزار و ۶۱۷ مورد خسارت در پی وقوع سیل به سامانه خسارت سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است که این خسارت‌های شامل تخریب کامل واحدهای مسکونی، از بین رفتن بخشی از منازل مددجویان و همچنین تخریب لوازم خانگی مددجویان است.

کاظم زاده خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی به‌زودی میزان خسارت وارد شده به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان مشخص و در مرحله بعدی فرایند واریز مبالغ مورد نظر به حساب آن‌ها انجام می‌شود که البته این اقدام پس از گزارش تهیه شده به ریاست سازمان بهزیستی آغاز خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور همچنین از پرداخت تسهیلات ویژه به مددجویان سیل‌زده در جنوب کشور برای ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده خبر داد و افزود: از ابتدا وقوع سیل در جنوب کشور، مبلغ ۲ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان به عنوان کمک در طی این مدت در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در ماه‌های بعدی کمک‌های نقدی و معیشتی به مددجویان سیل زده در جنوب کشور ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: این مسئله بنا بر تصمیم ریاست سازمان بهزیستی کشور پس از ارائه گزارش تهیه شده از مناطق سیل‌زده خواهد بود و در این خصوص تصمیم نهایی اخذ خواهد شد.
کد خبر 12800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد