اعزام ۲۲ تیم حمایت‌های روانی-اجتماعی به مناطق سیل زده سه استان

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی جزئیات اعزام گروه‌های تخصصی حمایت‌های روانی-اجتماعی در قالب طرح «محب» به مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل به نقل از ایسنا، مجید رضازاده ، با بیان اینکه در حال حاضر حمایت‌های روانی-اجتماعی از سیل زدگان ۳ استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در سطح اول و دوم در حال انجام است، گفت: در مجموع ۲۲ تیم در قالب طرح "محب" در این مناطق حضور یافته‌اند که از این تعداد ۸ تیم حمایت‌های روانی-اجتماعی با ۴ مشاور، ۱۳ روانشناس و ۹ مددکار به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸ تیم دیگر نیز با ۷ مشاور، ۱۱ روانشناس و ۶ مددکار به استان کرمان اعزام شده‌اند، تصریح کرد: ۶ تیم نیز با ۹ روانشناس و ۸ مددکار به استان هرمزگان اعزام شده اند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۱ هزار مورد آموزش فردی-گروهی و مشاوره روانشناختی فردی و گروهی به افراد سیل زده ارائه شده است، اظهارکرد: در مرحله اول اقداماتی نظیر فیزیولوژیکی، تامین نیازهای اولیه اجتماعی با هدف ارتقاء ایمنی و امنیت افراد و ارتقای سطح آرامش، ارتقای سطح امیدواری و توسعه یاری رسانی به آنها انجام می‌شود.

به گفته رضازاده، بازسازی و فعال سازی شبکه‌های اجتماعی-مردمی و آموزش عمومی شامل مهارت‌های حل مساله، مدیریت واکنش‌های روانشناختی، تفکر مثبت و مفید از دیگر اقداماتی بوده است که از سوی تیم اعزامی طرح "محب" برای این افراد انجام شده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: در مرحله دوم نیز غربالگری روان‌شناختی، آموزش‌های عمومی و اخصاصی و ارائه مشاوره‌های تخصصی برای این افراد انجام می‌شود.

کد خبر 12791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد