برگزاری دومین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی

دومین جلسه ستاد مناسب سازی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و دبیری مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه یکی از حقوق اساسی جامعه معلولان را اجرای دقیق مناسب سازی دانست و گفت: دستگاههای اجرایی اجرای دقیق مناسب سازی را نه اثر رفع تکلیف بلکه بر اساس وظایف قانونی که دارند به درستی انجام دهند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ آیدین رحمانی با تاکید بر رعایت حقوق معلولان برابر با ارزشهای والای انسانی و نیز قانون جامع حمایت از معلولان تصریح کرد: اجرای کامل مناسب سازی در اماکن دولتی و عمومی رصد می شود.

 

وی گفت: دستگاه های اجرایی اعتبارات اجرای مناسب سازی را در بودجه سالانه منظور کنند.

 

رحمانی همچنین خواستار احیای دقیق کارکرد دستگاه های اجرایی در اجرای مناسب سازی شد.

 

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی نیز با اشاره به نتایج ارزیابی وضعیت مناسب سازی دستگاههای اجرایی استان (جشنواره شهید رجایی) در سال ۹۷ تصریح کرد: در پروژه شهید رجایی در سطح کشور تعداد ۵۷ دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۵۳ دستگاه استان آذربایجان غربی با تعداد ۵۰۹ ساختمان در سطح استان و شهرستان ارزیابی شدند.

 

دکتر سعید فریور افزود: میانگین نمره مناسب سازی کشوری ۳۹ درصد بود و استان آذربایجان غربی با میانگین ۵۲ درصد رتبه پنجم وضعیت مناسب سازی کشوری را کسب نمود.

 

وی ادامه داد: البته در سطح استان در مجموع تعداد ۷۱۰ دستگاه شامل ۷۶ اداره کل مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۳۱ دستگاه بالاتر از نمره میانگین استان و ۴۵ دستگاه پایین تر از میانگین استانی می باشند.

 

گفتنی است در این جلسه فرمانداران و شهرداران شهرستانهای ماکو و نقده به اقدامات انجام گرفته در راستای سهولت و دسترسی در شهرستانهای خودشان و مشکلات و موانع مناسب سازی اشاره نمودند.

 

در این جلسه مقرر شد کارگروه ویژه با حضور کارشناسان استانداری ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بهزیستی برای بررسی بار مالی ایجاد امکانات مناسب سازی برای دستگاههای برخوردار از اعتبارات استانی تشکیل شود.

کد خبر 12778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد