پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال به مددجویان سیل‌زده جنوب کرمان

جیرفت - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان از پرداخت ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برای تامین نیازهای گروه های تحت حمایت جنوب کرمان خبرداد.

عباس صادق‌زاده در حاشیه سفر به شهرستان‌های جنوبی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰  نفر از مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت حمایت در سه شهرستان منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب از سیل آسیب دیده‌اند افزود: پس از ارزیابی میزان خسارات وارده به مناظق جنوبی استان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی واریز شده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی این شهرستان‌ها براساس نیاز گروه‌های تحت حمایت مبلغ اختصاص یافته را بین آنان توزیع می‌کنند گفت: در مرحله دوم در ۲ روز گذشته مواد غذایی و کالاهایی چون پتو، پوشاک، مواد شوینده و بسته‌های حمایتی ویژه کودکان تهیه، بارگیری و به منطقه ارسال شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعزام تیم‌های مداخلات روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی (محب)  و فوریت‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان‌های جنوبی عنوان و تصریح کرد: این تیم‌ها با هدف همدلی و دلجویی از مردم منطقه وارد روستاها شده‌اند.

صادق‌زاده به تشریح وضعیت مددجویان و افراد دارای معلولیت در شهرستان های قلعه گنج، رودبار و منوجان پرداخت افزود: رودبار جنوب با هزار و ۵۲۱ مددجو بیشترین آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی را دارد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۲۹ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در سه شهرستان جنوبی این استان در معرض سیل قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در جریان این سیل وسایل زندگی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی جنوب کرمان از بین رفته است افزود : به طور تقریبی هزار و ۵۲۵ قلم لوازم ضروری برای توزیع بین خانواده های تحت حمایت نیاز است.

صادق‌زاده با اعلام نیاز به وسایل کمک توانبخشی از جمله ویلچر، عصا و واکر در منطقه یادآور شد: با توجه اینکه اجرای برنامه‌های روانی - اجتماعی و فوریتی برای عموم مردم از وظایف بهزیستی است، تیم‌های مداخلات روانی - اجتماعی در بلایای طبیعی و فوریت‌های اجتماعی به روستاهای سیل زده اعزام شده‌اند.

کد خبر 12774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد