حل آسیب‌های اجتماعی با اقدامات پیشگیرانه امکان پذیر است

وزیر کشور بر حل آسیب‌های اجتماعی تنها در حوزه اجتماعی و به صورت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز ادامه جلسه گذشته بود و در آن بحث نهادهای دینی همکاری و تاثیر آنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: گزارش‌ها، نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های علمی، تاثیر نهادهای دینی در حوزه اجتماعی را بالا نشان می‌دهد لذا در این جلسه  نیز طرح‌های مرتبط با  همین موضوع ارائه شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: مقرر شد در طرحی به عنوان یک سند بالادستی همکاری میان نهادهای دینی با تقسیم کار مناسب در هر بخش مورد بررسی قرار گیرد. همچنین گزارش دقیقی در مورد حوزه فضای مجازی که استفاده مثبت از آن همواره مورد تاکید است ارائه شد. البته آسیب‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد نگران کننده هستند؛ لذا کارگروهی تعیین شد تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و استفاده مثبت از فضای مجازی به صورت دقیق مشخص شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه گزارش ارائه شده در جلسه امروز درباره حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: مقرر شد در کارگروهی همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت عملی مورد بررسی قرار گیرد تا از ظرفیت‌های حوزه در مدارس بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی  را فقط می‌توان در حوزه اجتماعی و به صورت پیشگیرانه حل کنیم امیدواریم این مسئله را از همین مسیر به پیش ببریم و به موفقیت برسیم.

کد خبر 12766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد