ری | مشارکت‌های مردمی در شهرستان ری  ۲۶ درصد افزایش یافت

علی نعمتی مدیر بهزیستی شهرستان ی در جلسه شورای مشارکت های بهزیستی گفت: مشارکت‌های مردمی در شهرستان ری ۲۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی در جلسه شورای مشارکت های بهزیستی در فرمانداری  اظهار داشت: میزان جلب و جذب مشارکت های نقدی در سال ۹۷ مبلغ یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۵۰۵ تومان بوده در حالیکه این رقم امسال یک میلیارد و ۳۱۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۹۴ تومان بوده است.
وی تصریح کرد: سه نوع مشارکت نقدی، غیر نقدی و خدماتی در بهزیستی وجود دارد که برای رفع مشکلات جامعه هدف مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه کمک های مردمی در بخش دولتی نسبت به غیر دولتی ۳۵ درصد رشد یافته است، خاطر نشان کرد: فطریه نقدی، غیر نقدی جذب شده توسط مراکز دولتی و موسسات غیر دولتی غیر انتفاعی بهزیستی این شهرستان در سال جاری یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۰۵ ریال بوده در حالیکه این رقم سال گذشته یک میلیارد و ۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۵۰۰ ریال بوده است.
وی با بیان اینکه کمک های مردمی در زمینه گوشت قربانی ۳۰ درصد رشد یافته است، افزود:امسال میزان گوشت قربانی، مبالغ نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده شهرستان ری در دهه ولایت (عید قربان تا غدیر) هفت میلیارد و ۷۸۷ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال بود که این رقم در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۴۰۰ ریال بوده است.
نعمتی گفت: دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال لوازم التحریر در بین هزار و ۱۰۰ خانواده نیازمند تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری تهیه و توزیع شد.
این مسئول یادآور شد: به ۳۵ نفر از مددجویان بهزیستی ری کمک هزینه مسکن به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی پرداخت شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری خاطر نشان کرد: در حال حاضر جهیزیه ۲۰ نفر از افراد تحت پوشش تهیه شده و برای تهیه ۳۶ مورد دیگر نیازمند کمک و مساعدت خیرین هستیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه این جلسه گفت:واحدهای صنعتی این شهرستان به عنوان بازوان یاری گر می توانند در زمینه مساعدت و کمک به نیازمندان مشارکت و همراهی داشته باشند.
مهدی مجیدی افزود: آمار دقیقی از تعداد خیریه های شهرستان ری وجود ندارد چرا که ارائه مجوز از سوی سه گروه ناجا، بهزیستی و فرمانداری به صورت مجزا انجام می شود.
وی با بیان اینکه ۵۰ واحد خیریه در سطح شهرستان ری فعال هستند، خاطر نشان کرد: باید تمامی خیریه ها شناسایی و در یک مجموعه جمع شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: باید خیریه ها تخصصی شده و از تمامی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود بهره برداری شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: خیریه های سطح شهرستان ری باید راهبردی شود.
۱۸ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهرری قرار دارند.
 

کد خبر 12738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد