دستور اجرای ماده هشت را از استاندار کرمان درخواست می کنیم

تامین بودجه برای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت سخت شده ، اما توانستیم در بخش های مختلفی مبلغ حمایت از این افراد را افزایش دهیم .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان علی همت محمود نژاد که در حاشیه جلسه مشترک با روسای شورای اسلامی شهر و روستا استان کرمان با واحد خبر شبکه 5 سیما و خبرنگاران خبرگزاری ها گفت و گوکرد  با گرامیداشت یاد و خاطره  سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت : در روز گذشته با افراد دارای معلولیت و مدیران تشکل ها و انجمن های مرتبط گفت و گوهای زیادی داشتیم و با مسائل این گروه در استان بیشتر آشنا شدیم .
وی با بیان اینکه سختی ها و موانعی در مسیر تامین بودجه برای تحقق حقوق افراد دارای معلولیت با توجه به شرایط کشور وجود دارد ؛  افزود : تواتستیم مبلغ حمایت ها را افزایش دهیم به گونه ای که  هزینه افراد دچار آسیب نخاعی از ۲۵۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافته و برای 170 هزار نفر فرد دارای معلولیتی که خانوادهایشان شامل مستمری نمی شدند ، مستمری بعد خانوار برقرار شده است .
3 % سهمیه استخدام افراد دارای معلولیت از دیگر موضوعاتی بود که محمود نژاد فعال این حوزه به آن پرداخت و اظهار داشت : ما با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی توافق کرده ایم که سه درصد سهمیه استخدام افراد دارای معلولیت از سرجمع استخدام ها کسر و دراختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گیرد .
وی از مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست به حداقل بودجه یک  هزار  و ۱۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای اجرای  قانون حمایت از حقوق افرد دارای معلولیت جامه‌ عمل بپوشانند چراکه این افراد مشکلات زیادی دارند و پرداخت این بودجه  می تواند بسیاری از این مشکلات را رفع کند .
ایشان با تشریح وضعیت این گروه از افراد در استان کرمان تصریح کرد : یکی از دغدغه‌های افراد دارای معلولیت  این استان تامین وسایل توانبخشی و دغدغه دیگر تامین امکانات برای ورزشکاران دارای معلولیت در پارا المپیک 2020 است .
علی همت محمود نژاد با اشاره به بالا بودن سرانه نگهداری افراد دارای معلولیت  یادآور شد :  مدیران استان کرمان تمام تلاش خود را برای ارتقا بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت به کار می گیرند اما تلاش و کوشش سازمان بهزیستی نمی‌تواند کافی باشد و  با توجه به حمایتی بودن سازمان بهزیستی به صورت 100%  باید تمام اعتبار مورد نیاز تامین شود در حالیکه سال گذشته 16% انقباض بودجه داشته ایم که این انقباض مشکلات گروه های دارای معلولیت را بیشتر کرده است .
مشاور رئیس سازمان در امور افراد دارای معلولیت در تشریح دیداری که  با نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی انجام شده ، گفت : از نمایندگان نیز پیگیری برای اختصاص بودجه کامل را خواستار شده ایم  و از استاندار کرمان نیز درخواست صدور دستور قطعی برای اجرای ماده هشت قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت هستیم تا  این افراد بتوانند از فضای های ورزشی موجود به  طور رایگان استفاده کنند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه مناسب نبودن محیط های شهری و مکان های عمومی یکی از مشکلات اساسی افراد دارای معلولیت است ؛ اظهار داشت : نشست مشاور رئیس سازمان در امور افراد دارای معلولیت با روسای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان به همین منظور برگزار می شود .
عباس صادق زاده بر توجه جدی شوراهای شهر و روستا در برنامه های خود در موضوع  مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت پرداخت و گفت : با اجرای برنامه های عملی در این زمینه ، بُعد شهروندی و مسئولیت اجتماعی رعایت می شود .
مدیرکل بهزیستی با اشاره به بررسی مطالبات و مشکلات افراد دارای معلولیت با حضور مشاور رییس سازمان بهزیستی گفت: ممکن است بخشی از مسائل در بدنه دولت یا بخشی در استان قابل حل باشد ،اما عمده تحقق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت وابسته به تامین بودجه است .

کد خبر 12723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد