برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم و پیشگیری از سرطان در بیجار

به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه، اداره بهزیستی بیجار با همکاری مرکز بهداشت این شهرستان یک کارگاه آموزشی با هدف آموزش شیوه صحیح زندگی، تغذیه سالم و پیشگیری از سرطان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان در این کارگاه آموزشی که در سالن اجتماعات اداره بهزیستی و با حضور  جمعی از مددجویان تحت پوشش برگزار شد کارشناسان مرکز بهداشت، با اشاره به شعار امسال هفته بسیج ملی تغذیه "ترویج اگوی غذایی سالم با جایگزین‌های سالم" گفت: امروزه سرطان بعد از بیماری‌های قلبی - عروقی به عنوان مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشورهای دنیا مطرح است اما با حفظ وزن مطلوب، تغذیه صحیح و نکشیدن سیگار قابل پیشگیری است.

وی در ادامه افزود: مصرف روزانه آنتی اکسیدان‌ها، میوه و سبزیجات تازه، نان سبوس‌دار، تخم مرغ، ماهی، حبوبات، ویتامین D و کلسیم، تحرک کافی از جمله عوامل پیشگیری از سرطان و مصرف بیش از اندازه غذاهای پرچرب و مواد غذایی سرخ شده، نمک، گوشت‌های فرآوری شده و فست فودها و عدم تحرک از عوامل افزایش سرطان است.

در پایان این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان سوالات خود را با کارشناسان مرکز بهداشت در میان گذاشتند.

همچنین به همین مناسبت جشنواره غذای سالم در یکی از مهدهای تحت نظارت بهزیستی و با هدف آشنایی کودکان با انواع غذاهای محلی، سنتی و سالم برگزار شد.

کد خبر 12721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد