طرح محب برای حمایت روانی در بین سیل زدگان قلعه گنج

رئیس بهزیستی قلعه گنج گفت:طرح محب (مشاوره حمایتی روانی اجتماعی در بلایای طبیعی با تکیه بر توانمند سازی اجتماعات محلی) در روستاهای سیل زده این شهرستان درحال اجرا است.

طرح محب برای حمایت روانی در بین سیل زدگان قلعه گنجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی اکبر دستجردی رییس بهزیستی قلعه گنج گفت: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در حوادث غیر مترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیر دولتی که در آن روانشناسان با مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز بنام گروه‌های فوریتی محب به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

اوافزود:حوادث و بلایای طبیعی نه تنها جسم انسان را بلکه بر روح و روان آن‌ها نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند که این در حالی است که روان آدمی آسیب پذیرترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا بشمار می‌رود.

علی اکبر دستجردی بیان داشت:آموزش‌های تخصصی از جمله مدیریت استرس، مقابله با اصظراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا برای گروه‌های فوریتی از اهداف اصلی این طرح می‌باشد.

رییس اداره بهزیستی قلعه گنج تصریح کرد:هم اکنون ۲ تیم فوریتی محب در ۲۵ روستا در شهرستان تشکیل شده و خدمات ارائه می‌ کنند.

کد خبر 12675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد