طرح پیشگیری اعتیاد با همراهی ۵۶ تیم مردمی در شاهرود اجرا می‌شود

شاهرود - رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و تلاش همه دستگاه‌ها و نهادها است، گفت: طرح پیشگیری اعتیاد با همراهی ۵۶ تیم مردمی در شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود جهانسیر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد از طریق سه مؤسسه هم‌اکنون برای شاهرود در حال اجرا است، ابراز داشت: این اقدام با همراهی ۵۶ تیم مردمی در ۱۶ محیط برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه مبارزه با اعتیاد را می‌بایست از درون خانواده‌ها آغاز کرد، افزود: طرح مصون‌سازی خانواده با محوریت کودکان در برابر اعتیاد در چهار مهدکودک با حضور والدین در شهرستان شاهرود در حال اجرا است.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه هفت مرکز بهبودی اقامتی، دو مرکز سرپائی و درمان اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب در این شهرستان وجود دارند، ابراز داشت: این مراکز هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود است و بهزیستی برای درمان و بهبودی این بیماران گام‌های خوبی را برداشته است.

جهانسیر بابیان اینکه یکی از اقدامات سازمان بهزیستی کشور در حوزه درمان اعتیاد و باهدف بهبود، توانمندسازی و بازگشت به جامعه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به بیماران بهبودیافته است، تصریح کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای معرفی به اداره بهزیستی شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند.

وی افزود: قطعاً مبارزه با مواد مخدر به‌تنهایی از عهده یک‌نهاد یا ارگان خارج است و این مهم می‌طلبد تا سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز در این مهم گام‌های مؤثرتری را بردارند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جامعه باشیم.

کد خبر 12673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد