سال آینده همه نیروهای سیار و اورژانس اجتماعی به تجهیزات آنلاین مجهز می شوند

نشست تخصصی و آموزشی کارشناسان اورژانس اجتماعی و مسئولین فنی مراکز آسیب دیدگان اجتماعی با حضور دکتر محمود علی‌گو مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، دکترجمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی و جمعی از کارشناسان اورژانس اجتماعی سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل ازمازندران، دکتر علی گومدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشوردر این نشست ، یکی از مهمترین علل آسیب های اجتماعی را ضعف در حوزه فرهنگ سازی دانست و گفت: پیوست فرهنگی مسایل اجتماعی کشوربه درستی در دسترس نیست بطوریکه درابعاد عمومی و کارشناسی شاهد وضعیت  بحرانی هستیم.

وی بر توجه کارشناسان به اصول خود مراقبتی و ابعاد فرهنگی شخصی تاکید کرد و افزود: افزایش سرانه مطالعه قرآن تاثیر بسزایی در تقویت ابعاد فرهنگی دارد که متاسفانه آنگونه که لازم است به آن توجه نمی شود.

علی‌گو مدیر کل  دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اهمیت دغدغه های شغلی و وجدان کاری در میان کارشناسان اورژانس اجتماعی گفت: متاسفانه هرجا کم کاری می شود نتیجه آن در بهزیستی خود را نشان میدهد و همین امر لزوم فعالیت مضاعف در میان کارکنان بهزیستی را دوچندان می کند.

وی کارکنان اورژانس را رزمندگان حوزه آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: نگهداری از کشور در بحبوحه جنگ و برزو آسیب های اجتماعی بر عهده اورژانس اجتماعی و دفتر آسیب ها است.

علی گو با بیان اینکه بهزیستی مازندران در حوزه ترویج و تبلیغ فعالیت ها ، بسیار خوب عمل کرده است بیان داشت : در تمامی حوزه ها از مدارس و مهدهای کودک گرفته تا دیگر لایه های جامعه، بایداحاد مردم با خدمات اورژانس اجتماعی آشنا شوند.

مدیر کل  دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه خواستار تقویت آموزش و بینش در زمینه شناخت آسیب های اجتماعی شد و گفت:ضروری است تا از ظرفیت های جدید استارت آپ ها و پتانسیل عظیم حمایت های مردمی در زمینه افزایش کیفیت عملکرد اورژانس بهره ببریم.

وی با تاکید بر افزایش ضریب نفوذ خدمات و سرعت عملکرد در کنار دقت در اقدامات خاطرنشان کرد:سرعت عملکرد اورژانس در مداخلات خوب است اما در کنار آن ضروریست تا دقت عمل را نیز افزایش دهیم.

تجهیز سامانه اورژانس اجتماعی به فناوری روز در سال آینده

مدیر کل  دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تجهیز کل سامانه اورژانس اجتماعی به فناوری روز در سال آینده خبر داد و اذعان کرد: به این ترتیب گزارشات بصورت آنلاین ارسال خواهد شد.از طرفی با افزایش سرعت عملکرد، از گسترش آسیب ها جلوگیری به عمل می آید.

وی با بیان اینکه سال آینده تمامی نیروهای سیار و اورژانس بهزیستی کشور به تجهیزات آنلاین همچون تبلت و رایانه همراه مجهز می شوند تا اطلاعات در لحظه بارگزاری شود، اظهار داشت : متاسفانه آمار و اطلاعاتی که به ستاد بهزیستی کشور می رسد گاهی مربوط به ۶ ماه پیش است که نمی توان بر اساس آن تصمیمات سریع و موثر را اتخاذ کرد.

مدیر کل  دفتر امورآسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم اصلاح ساختارهای موجود در مراکز اورژانس و دیگر مراکز روزانه و شبانه افزود: کودکان کار در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های بهزیستی به شمار می روند.  به  گفته وی، متاسفانه اگر تمامی نهادها وظایف خود را در قبال کودکان کار بدرستی انجام می دادند، امروز با چنین وضعیتی رو به رو نبودیم.

وی با اعلام این که مساله کودکان کار بشدت سازمان و توانایی های آن را درگیر خود کرده است، گفت : باید رسیدگی به کودکان کار به یک مطالبه ملی تبدیل شود چون همه دستگاههای حاضر در ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی دارای شرح وظیفه هستند و لازم است به آن عمل کنند.

علی گو همچنین به نحوه رسیدگی به کودکان کار اشاره و با تاکید بر اینکه برخورد پلیسی با پدیده کودکان کار جوابگو نیست افزود : سازمان بهزیستی به دنبال راهکاری است که بدون برخورد پلیسی و با محوریت توانمند سازی خانواده و کودک در بحث اشتغال با پدیده کودکان کار و خیابانی مواجه شود.

کد خبر 12642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =