بهزیستی یک دستگاه دولتی متولی کنترل و کاهش آسیب اجتماعی است

نشست تعاملی و جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی استان مرکزی با حضور دکتر امینی مدیر کل بهزیستی استان، حاج آقا برزگر عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر استان و سایر اعضای ستاد امر به معروف بهزیستی برگزار گردید.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این نشست عنوان نمود: اداره کل بهزیستی بعنوان یک دستگاه دولتی متولی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تعداد زیادی مرکز،موسسه خیریه و NGO در سطح استان دارد و از  طریق این سازمان های مردم نهاد در راستای اجرایی نمودن فریضه الهی که از فروع دین مبین اسلام می باشد یعنی اشاعه دادن خوبی ها که در راستای اهدف سازمانی تعریف شده و پیشگیری از منکرات که در قالب آسیب های اجتماعی عنوان می شود اقدام می شود.
 وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: گام اول خودسازی و سپس هم نوع دوستی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دستور خداوند است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بر اهمیت و نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیبهای اجتماعی و تحکیم خانواده تاکید نموده و افزود :اجرای بسیاری از طرحها در فعالیتهای بهزیستی  از قبیل حضور روحانیون در مراکز شبه خانواده ،طرح یاوران نماز در مهد های کودک ونشست خانواده مطهر  همسو با اصول و برنامه های شورای امر به معروف می باشد

امینی خاطر نشان کرد: برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیاز به کار فرهنگی است ولی اجرای امر به معروف و نهی از منکر خودش ایجاد فرهنگ می کند و بیانگر فرهنگ اصیل اسلامی در وجوب و درون یک انسان است.

وی افزود: یکی از وظایف ما به عنوان کارگزاران نظام احیای امر به معروف و نهی از منکر است که سر لوحه کارمان است و با تمام وجود اعتقاد به اجرای آن داریم.

حمید کوچکی معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این جلسه  ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل و شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بهزیستی به لزوم توجه به مراقبت از همدیگر و نظارت برکار زیر مجموعه و توجه ویژه به مهدکودک ها تأکید نمود.

کوچکی  در ادامه  با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسئولیت پذیری اجتماعی، یعنی در قبال یکدیگر مسئول باشیم، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کرامت انسانی و تعالی بخشیدن به یکدیگر در جامعه هستیم و در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این هستیم که به  مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر که اجرای حدود الهی است نرسد.

این مقام مسئول همچنین اجرای طرح  الگوسازی مدیران و مسئولین نسبت به موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف  از طریق ستاد امر به معروف استان را خواستار شد و افزود:  کارکنان دولت خصوصا مدیران که مردم به آنها به عنوان الگو نگاه میکنند باید از آسیب ها،منکرات و ناهنجاری های اجتماعی دوری نمایند تا در مرحله بعد بتوان از عامه مردم جامعه نیز چنین انتظاری را داشت

وی تصویب قانون حمایت از امرین معروف و ناهیان منکر در دولت یازدهم را گام موثر و مهمی در ارتقاء سطح و نحوه ی اجرای این فریضه الهی دانست و بر  شناسایی موارد اختصاصی نهی از منکر مرتبط با حوزه بهزیستی تاکید نمود.

کد خبر 12636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد