تاثیر منفی رسانه های تصویری در کاهش تحرک بدنی کودکان

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت : رسانه های تصویری از جمله تلویزیون، بازی‌های ویدئویی، استفاده از اینترنت و بازی‌های تلفن همراه تاثیر بسیاری در کاهش فعالیت‌های مفید و پرتحرک ، بدنی کودکان دارد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در دوره آموزشی حرکات بنیادین کودکان ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان گفت : کودکان بیشتر وقت خود را به بازی‌های انفعالی و بدون تحرک مقابل کیبوردها و لوازم الکترونیکی می‌گذرانند. در حالی که بهتر است این زمان را به بازی‌های حرکتی و ارتباط و تعامل با همسالان خود اختصاص دهند.

وی افزود : لازم است والدین شرایطی را ایجاد کنند تا کودکشان بتواند، علاوه بر بازی‌های منفعلانه، از منافع فعالیت‌های فیزیکی و بازی‌های پرتحرک هم در زندگی خود بهره‌مند شود.

حسینی با اشاره به اینکه در سبک زندگی امروزی، آگاهی از میزان و اهمیت بازی و فعالیت‌های فیزیکی برای والدین ضرورت به حساب می‌آید ، تصریح کرد : در بازی‌های حرکتی و فیزیکی که در آن‌ها از حرکات بدنی بسیاری استفاده می‌شود، کودکان می‌توانند انرژی‌ خود را طی این فعالیت‌ها به کار گیرند و آن‌ها را به بهترین شکل تخلیه کنند.

حسینی با اشاره به نقش بازی در رشد اجتماعی کودک افزود : این فرایند  موجب ارتباط کودک با محیط بیرون شده و دنیای اجتماعی او را گسترش  داده . حس همکاری، همیاری و مشارکت کودک توسعه مییابد و همانند سازی با بزرگسال را می آموزد و قدرت ابراز وجود پیدا میکند و از ترس، کمرویی وخجالت بیهوده رها میشود.

وی همچنین به نقش بازی در رشد ذهنی کودک اشاره کرد و تصریح نمود : بازی در یادگیری زبان نقش بسزایی دارد در رشد هوش کودک بسیار موثر است و کودک در این مرحله نیز با مفاهیم ساخت، فضا و شکل آشنا شده و رفتارهای هوشمندانه کودک تقویت میشود و زمینه ی بهتری برای تفکر فراهم میکند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان به ضرورت آموزش سواد حرکتی به کودکان توسط والدین تاکید نمود و ادامه داد : مسئولیت همانطور که والدین و سرپرستان اطمینان می یابند که فرزندانشان در موقعیتهای یادگیری هستند که موجب می شود آنها توانایی خواندن ، نوشتن و انجام ریاضیات را بیاموزند، آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که کودکانشان مهارتهای بدنی را توسعه می دهند.

گفتنی است در حال حاضر  158 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می نمایند و نزدیک به 6هزار  کودک تحت آموزش می باشند .

کد خبر 12625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد