فعالیت 360 گروه خودیار زنان سرپرست خانوار در استان

در راستای کاهش فقر و بهبود معیشت زنان با همکاری بانک کشاورزی از طریق گسترش برنامه تأمین مالی خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی و بدون نیاز به هرگونه وثیقه یا ضمانت مالی، حدود 6200 نفر در قالب 360 گروه گروه خودیار در استان فعالیت می کنند.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، معصومه محمدی، سرپرست اداره کل بهزیستی در کمیته زنان سرپرست خانوار استان با اعلام این خبر افزود: سه هزار و  376 خانواده بی سرپرست و دارای سرپرست غیر موثر از خدمات این اداره کل در استان بهره می برند .

وی توانمندسازی  زنان و خانواده را از برنامه تخصصی ودانش محور بهزیستی نام برد که با بهره گیری از رویکرد کل نگر به ارائه برنامه ها وحمایتهای فردی، خانوادگی واجتماعی می پردازد وموجب ایجاد فرصت های برابر، دستیابی به منابع موجود درجامعه وارتقاء کیفیت زندگی وسرمایه اجتماعی گروههای هدف شده ودرنتیجه توانمندسازی پایدار این اقشار را با مشارکت فعال آنان فراهم می آورد.

محمدی به سیاست سازمان بهزیستی در خصوص توانمندسازی و خروج  بیش از 10 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، از چرخه حمایت های مستقیم اشاره کرد و افزود: سال گذشته 220 خانواده از طریق ایجاد اشتغال،  ارائه سرمایه بلاعوض، پیگیری بیمه تامین اجتماعی و پرداخت کمک هزینه های لازم بازتوان و از چرخه حمایت خارج شدند.

کد خبر 12619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد