اجرای طرح پیش از ازدواج برای 3800 زوج قزوینی

زهراغلامرضایی افزود؛تعداد افراد آموزش گیرنده در 9 ماهه سالجاری در سطح استان 3 هزار و 800 نفر و تعداد کارگاه های آموزشی 16 ساعته 108 کارگاه می باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین ، زهرا غلامرضایی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور مسوولان استانی در سالن نلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: طرح آموزش پیش از ازدواج به منظور افزایش دانش جوانان در آستانه ازدواج به صورت داوطلبانه در بسته هتی آموزشی دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی قرار دارد.

 وی گفت: در این رویکرد آموزشی تلاش می شود تا بستر آموزش بهینه برای جوانان به منظور تصمیم گیری منطقی فراهم گردد.

 معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: این طرح جهت دختران و پسران مجرد در سطح دبیرستان ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و محیط های مختلف در طول سال در حال اجرا می باشد.

 غلامرضایی عنوان کرد: باتوجه به نظارت های انجام شده از روند اجرای طرح، خروجی بسیار مطلوبی داشته و تمامی گروه هتی هدف و ناظرانشان رضایت بسیاری داشته اند و طبق نظرسنجی های انجام شده با توجه به بالا رفتن دانش جوانان خیلی از آشنایی ها منجربه ازدواج نشده و بعضا هم منجربه انتحاب درست و تشکیل خانواده موفق شده است.

وی با اشاره به آمار تحت پوشش این طرح افزود: تعداد افراد آموزش گیرنده در 9 ماهه سالجاری در سطح استان 3 هزار و 800 نفر، تعداد کارگاه های آموزشی 16 ساعته 108 کارگاه، تعداد مراکز و محیط های آموزشی در سطح استان 45 مرکز آموزشی اعم از مراکز مشاوره، مدارس، ادارات، پایگاه های بسیج، دانشگاه ها و غیره می باشد.

 معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: اقدامات انجام شده جهت آگاهسازی آموزش پیش از ازدواج از طریق برنامه های فرهنگی و جاپ کتاب و بروشور و آگاهی دادن به تماس گیرندگان در خصوص ضرورت آموزش پیش از ازدواج از طریق خط 1480 بوده است.

 غلامرضایی با اشاره به اهمیت و اهداف طرح اضافه کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی نهاد خانواده، ارتقای سلامت اجتماعی اعضای خانواده، ارتقای احساس رضایت از زندگی خانواده، ارتقای دانش افراد در مورد خانواده، آشنایی با مشکلات سال اول ازدواج برای کمک به انطباق بهتر همسران از مهمترین اهداف طرح می باشد.

وی همچنین با اشاره به نتایج حاصله از طرح خاطرنشان کرد: پیشگیری از طلاق، افزایش سطح آگاهی و انتخاب شریک مناسب برای زندگی، در دسترس بودن جامعه هدف در مدارس دبیرستان، پیش دانشگاهی، دانشگاه ها، محیط های آموزشی، کاربردی بودن مطالب آموزشی جهت جوانان در آستانه ازدواج و آگاهسازی و اطلاع رسانی مطابق فرهنگ هر شهرستان از مهمترین نتایج حاصله در اجرای طرح پیش از ازدواج می باشد.

کد خبر 12617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد