دشتستان /بازدید مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور  از مرکز بیماران روانی و مزمن خلیج فارس

مهندس مصطفی سراج مدیر کل دفتر توانبخشی و مراقبتی، محمد رضا اسدی کارشناس دفتر امور مراکز توانبخشی بهزیستی کشور و دکتر علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر، سهیلا اشجع معاونت توانبخشی ، الهام مردانی کارشناس مراکز شبانه روزی توانبخشی بهزیستی بوشهر، انصاری رییس بهزیستی شهرستان دشتستان از مرکز بیماران روانی و مزمن خلیج فارس برازجان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر دکتر حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور مدیرکل و کارشناس دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در استان بوشهر و شهرستان دشتستان گفت: در استان بوشهر دو مرکز نگهداری واقع در شهرستان دشتستان و کنگان مشغول به خدمات هستند که هر دو مرکز درواقع  برند ما بوده ،مخصوصا در دشتستان که با مدیریت دکتر فتاح دارای برنامه و طرحهای درازمدت می باشد.

 وی در ادامه افزود: باتوجه به عملکرد مثبت این مراکز چنانچه از لحاظ یارانه ای حمایت شوند از قطب ها و بازوی توانای بهزیستی خواهند بود.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به همکاری بهزیستی با مراکز اشاره نمود و بیان داشت: با انجام راه کارهایی سعی نمودیم کالاهای مصرفی جهت مراکز را با قیمت کارخانه بدون واسطه و بدون سود در اختیار مراکز قرار دهیم و همچنین اخیرا سهمیه سه تن گوشت را به سیزده تن افزایش دهیم. به صراحت می توان گفت خدمات بهزیستی قابل دفاع است.

حمید انصاری رییس بهزیستی شهرستان دشتستان ضمن تشکر از حضور مدیران و مسئولین وکارشناسان به تلاش و خدمات ارائه شده دکتر فتاح مسئوول و صاحب امتیاز مرکز  روانی و مزمن خلیج فارس اشاره نمود و گفت: از نکات برجسته مدیریت دکتر فتاح؛ رضایت خانواده‌های بیمارانی است که در مرکز نگهداری می شوند. رییس بهزیستی دشتستان به افزایش بیماران روانی و بحث هزینه ها اشاره نمود و گفت: با توجه به افزایش بیماران روانی با وضعیت کمبود مالی مواجه هستند که تقاضا داریم مشکل بحث یارانه برطرف گردد.

دکتر فتاح مسئول و صاحب امتیاز مرکز نگهداری بیماران روانی و مزمن خلیج فارس برازجان به آموزش توانبخشی بیماران روانی ، راه اندازی خانه های حمایتی جهت آمادگی بیماران و توانمندسازی آنان در جامعه اشاره نمود. وگفت: یکی از اهداف مرکز  آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی جهت آماده سازی بیماران برای استقلال و بازگشت به خانواده و اجتماع می باشد. در واقع علاوه بر آموزش و فردی سازی که اساس و شروع رکن کار  بوده و با در نظر گرفته شدن استعداد و توانایی های آنان اهداف مدیریت فردی ایجاد شده و به خانواده‌های آنان هم آموزش داده می شود. وی به بحث اجتماع پذیری و مسئوولیت پذیری بیماران اشاره کرد و با بیان این مطلب که علاوه بر ارائه خدمات حرفه آموزی و کسب مهارت و حس مسئولیت پذیری و ایجاد انگیزه در بحث قانونمندی جهت توانمندسازی بیماران اشاره نمود.

 مهندس مصطفی سراج مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از تلاش مسئولین در بهزیستی استان و شهرستان گفت: دکتر حاجیونی از زمانیکه به سمت مدیر کل بهزیستی استان منصوب شدند با توجه به اینکه قبلا در سازمان حضور نداشتند اما با اشراف کامل در مباحث تخصصی سعی در حل مشکلات موجود دارد که این امر قابل تقدیر می باشد

وی ادامه داد :تمام تلاش ما این است که بتوانیم از مراکز حمایت کنیم و اگر امروز می توانیم با قوت صحبت نماییم بخاطر شرایط سختی است که گذرانده ایم.

مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی در ادامه افزود : در بخش مددجویان بیش از 70 درصد خدمات دریافت می کنند که به جرات می توان گفت امنیت خاطری که فراهم شده بی نظیر است و در طول سال اخیر مددجویی نبوده که خدمات نگرفته باشد.

مهندس سراج در خاتمه بیان داشت: پروژه پلن مراکز غیردولتی راه اندازی می شود که حدود 50 درصد از اشکالات برطرف خواهد شد  و تلاش ما در سازمان بهزیستی کشور این بود که هر لحظه بتوانیم مشکلات را کمتر نماییم.

کد خبر 12607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد