بیش‌از ۵ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی دچار خسارت سیل شدند

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۶۰۷ خانوار زیر پوشش بهزیستی این استان در مناطق سیل‌زده آسیب دیدند.

عزیزالله جهانتیغ مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تعداد کل مددجویان در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار و ۴۷۵ خانواده هستند که تاکنون خسارت مالی سنگینی به منزل پنج هزار و ۶۰۷ خانوار بصورت کامل و جزئی وارد شده است.

او  گفت: تخریب منازل و لوازم ضروری زندگی و احشام مددجویان از جمله خسارت‌های وارده به این خانواده‌هاست.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: ۱۵ تیم اورژانس اجتماعی و هفت تیم مجرب جهت حمایت‌های روانی، اجتماعی و رساندن کمک‌های مردمی به مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند.

او بیان کرد: از ظرفیت تمامی مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان در این زمینه استفاده شده است.

جهانتیغ گفت: با توجه به خسارات وارده به مددجویان تحت پوشش اقلامی مانند لوازم گرمایشی، لوازم بهداشتی، وسایل توانبخشی از جمله ویلچر، عصا، واکر و ... از سوی ستاد مدیریت بحران استان موردنیاز است.

 ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۸۹۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود، اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آن‌ها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی راه ارتباطی ۸۹۰ روستای استان به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده است.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: همچنین براساس آخرین آمار از مجموع ۷۸۳ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق ۴۷۳ روستا وصل شده است.

وی از برقراری شبکه آب در ۵۳ روستای سیلزده استان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب ۲۴۵ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب استان شبکه آب ۵۳ روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

کد خبر 12605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد