برگزاری کارگروه کمیسیون امور بانوان شهرستان لاهیجان

ظهر روز بیست و چهارم دی ماه کارگروه کمیسیون امور بانوان شهرستان به ریاست مهندس میر غضنفری و با حضور ریاست محترم بهزیستی لاهیجان ( خانم قادر ) ، مسئول امور بانوان ( خانم مقدم ) و سایر رؤسای ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری لاهیجان برگزار شد.

مهندس میرغضنفری ضمن تقدیر از مادران نمونه ، دلسوز و صبور و توجه ویژه به نقش زن در خانواده ، به تفاوت جایگاه بانوان در دین مبین اسلام و تاریخ اساطیری ایران اشاره کردند .

سرکار خانم قادر در این نشست در خصوص بررسی مصوبات جلسه قبل طرح مالی خرد و  وضعیت صندوق خرد زنان روستایی در راستای بهبود معیشت و کاهش فقر برای روستائیان کم درآمد و آسیب پذیر آماری را به شرح ذیل برای حاضرین عنوان نمودند : ٤٧ گروه از وامهای مرحله اول بانک کشاورزی بدون ضامن بهره مند شدند و ١٠ گروه از وام مرحله دوم بانک کشاورزی برای اشتغال .

همچنین در ادامه،  در ارتباط با فعالیت های انجام شده در  خصوص پیشگیری از معلولیت ( غربالگری ژنتیک ) برای ٧٠٠ نفر در ٢٤ مدارس دخترانه ( لاهیجان و رودبنه ) اشاره نمودند. و از آموزشها و فعالیت های  اورژانس  اجتماعی در  ١٠ مدارس رودبنه و لاهیجان که در جهت کاهش خشونت های خانگی علیه زنان انجام گرفته تقدیر کردند و راهکارهایی  در ارتباط با انواع آسیب های بانوان در شهرستان عنوان نمودند.

کد خبر 12599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد