صدور مدارک هویتی  ارتقا دهنده سلامت اجتماعی و باعث پیشگیری از آسیب ها است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان مدیرکل بهزیستی به همراه مسئول دفتر حقوقی با حضور در ثبت احوال با مدیرکل و کارشناسان دیدار و گفت و گو کرد .

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این دیدار با قدردانی از همکاری و همراهی ارزشمند مجموعه مدیریت و کارشناسان ثبت و احوال کرمان در حل و فصل و ساماندهی مشکلات انباشت شده مددجویان بهزیستی در موضوعات هویتی اظهار داشت : گره گشایی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی با رویکرد همکاری و تعامل بر مبنای قوانین و مقررات ، اقدامی ماندگار و ارزشمند است که علاوه  بر جلب رضایت خداوند متعال موجب ارتقاء جایگاه اجتماعی اداره کل ثبت احوال شده است .
وی گستره خدمات و فعالیت های ثبت احوال را برمبنای اقدامات اجتماعی چون هویت بخشی به افراد بدون مدارک هویتی را برای مردم به ویژه افراد دارای مشکلات هویتی قابل لمس توصیف کرد و افزود : همین همکاری و اقدامات عملی باعث شده که جایگاه ثبت احوال در نزد مردم ارتقاء داده شود چراکه افراد بدون مدارک هویتی که سال ها از دریافت خدمات و حقوق شهروندی باز مانده بودند با برخوداری از مدارک هویتی توانستند این خدمات را دریافت کنند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه این اقدام استانی ثبت احوال کرمان و بهزیستی می تواند درسطح ملی به الگویی تبدیل شود که گرو های دارای شرایط خاص را که به دلائل مختلف از داشتن مدارک هویتی محروم مانده اند به این حق خود برسانند چراکه هویت داشتن یکی از اصول مهم نه فقط در تقویت عزت نفس بلکه ارتقا دهنده سلامت اجتماعی و باعث پیشگیری از آسیب ها است .  
محمد قاسمی مدیرکل ثبت و احوال استان کرمان نیز با اشاره به خدمات متعدد و ارزشمند بهزیستی به تشریح فعالیت های تخصصی ثبت احوال در حوزه جمعیت پرداخت و افزود :  ایجاد شرایط و زمینه سازی برای هویت بخشی به  افرادی که دچار مشکل شده اند از وظایف قانونی ثبت احوال است  .
وی همراهی و همکاری بخش های مختلف قضائی ، امنیتی و اجتماعی را برای حل مشکلات هویت افراد را موثر دانست و گفت: این همکاری های  مسیر پیشبرد اقدامات را هموار و دستیابی به  نتیجه را آسان می کند .
قاسمی در ادامه افزود : مجموعه مدیریت و کارشناسان ثبت و احوال علاوه بر توجه و دقت در مسیر قانونی صدور مدارک هویتی افراد ،آماده هرگونه همکاری در این زمینه با مجموعه بهزیستی هستند  و خدمت به جامعه هدف بهزیستی را برای خود افتخاری مضاعف می دانند .

کد خبر 12595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد