برگزاری اولین همایش ارتقا سلامت و خود مراقبتی جوانان در بهزیستی ایلام

نخستین همایش ارتقا سلامت و خود مراقبتی جوانان روز سه شنبه در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، مدیر کل بهزیستی ایلام در این همایش گفت: مردم به مقوله خود مراقبتی توجه داشته تا با رعایت این مساله هم به خود و هم به اعضا خانواده و جامعه کمک کنند.

زهرا همتی بیان کرد: خودمراقبتی نوعی رفتار آگاهانه و مسئولانه برای مراقبت از خود بوده که به آسایش و بهره مندی سایر اعضا خانواده و جامعه  منجر می شود.

وی خودمراقبتی را شامل انواع روانی، عاطفی، جسمی، معنوی و غیره برشمرد و ادامه داد:  چنانچه فردی احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشد موجب بروز مشکلات مختلف روانی و جسمی برایش می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: افزایش اعتماد بنفس، تقویت روحیه، برنامه ریزی مناسب برای آینده و قرار گرفتن در مسیر یک زندگی سالم را از جمله پیامدهای خود مراقبتی است که هر فردی باید این مهم را مد نظر قرار دهد.

وی بیان کرد: همه والدین باید با رعایت خود مراقبتی این مساله مهم را به فرزندان خود نیز آموزش داده تا فرهنگ از خود مراقبت کردن در زمینه های مختلف در بین آحاد مردم جامعه نهادینه شود.

در این همایش دو پزشک آموزشهای پیشگیری از ایدز، آنفلو آنزا، مسایل بهداشتی و غیره را برای شرکت کنندگان ارایه کردند.

این همایش با مشارکت اداره کل بهزیستی ایلام، ورزش و جوانان و شبکه بهداشت شهرستان ایلام در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد.

پایان/

کد خبر 12592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد