جامعه خیرین حامی معلولین تاسیس می شود

جامعه خیرین حامی معلولین خراسان رضوی به منظور اقدامات حمایتی، درمانی، توانبخشی، توانمندسازی، اشتغال، مسکن و ازدواج برای افراد دارای معلولیت تاسیس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر حمیدرضا پوریوسف، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بهزیستی نهادی مردمی است و مردم هستند که بسیاری از فعالیت های این نهاد را پوشش می دهند؛ فعالیت بیش از 220خیریه در استان خراسان رضوی به خوبی  گواه این ادعاست .

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: هدف از تشکیل این مجمع انجام فعالیت هایی در راستای خیریه ها نیست بلکه ما از مجمع حمایت های اجتماعی می خواهیم؛خیریه ها در وسع کم اما با عمق زیاد کار می کنند اما هدف ما در مجمع خیرین حامی معلولین، کار با وسعت زیاد است ما باید کاری کنیم تا معلولین در نهاد خانواده و جامعه توانمند شوند نه اینکه تحت پوشش خیریه ها قرار بگیرند.

پوریوسف گفت:  در مجمع خیرین حامی معلولین از توان افراد جوان و باتجربه بهره مند خواهیم شد تا بتوانیم از این ظرفیت ارزشمند و پویا در راستای تحقق اهداف بهزیستی بهره مند شویم.

وی عنوان کرد: شناسایی و هدایت خیرین و جلب و جذب کمک های مشارکت جویانه در جهت اهداف موسسه، اقدامات حمایتی، درمانی، توانبخشی، توانمندسازی جهت افراد دارای معلولیت، اقدام در خصوص فراهم نمودن زمینه احداث، تجهیز و تعمیر ساختمانها و فضاهایی با کاربرد توانبخشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، اقدام در زمینه پیشگیری از بروز معلولیت ها، تلاش و اقدام در جهت مناسب سازی  و ایجاد حق دسترسی برای افراد دارای معلولیت، تلاش و اقدام در جهت اجرایی شدن و رفع موانع مربوط به قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال 96 و ...از اهداف جامعه خیرین حامی معلولین  خراسان رضوی خواهد بود.

http://www.behzisti-kh.ir/

کد خبر 12583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد