ملاحظات مددکاری در خانواده اصولی ترین موضوع در مداخلات اجتماعی است

دوره آموزشی مددکاری خانواده ویژه کارشناسان شبه خانواده استان های منطقه یک در همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان ، مدیرکل بهزیستی استان در افتتاحیه این دوره با اشاره به اینکه مددکاری از اصولی ترین خدمات و مداخلات سازمان بهزیستی است گفت: متأسفانه شیوه مداخلات مددکاری در نهادهای اجتماعی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و به نحو مطلوب ارتقاء نیافته است.

حمید رضا الوند گفت: مددکاری خانواده تلفیقی از مددکاری فردی ، گروهی و جامعه است، لذا در این نوع مداخلات مددکاری می بایست به همه این موارد توجه شود.

الوند خاطر نشان کرد: رویکرد ارائه خدمات در سالهای قبل در سازمان بهزیستی رویکردی خانواده محور و با تأکید بر باز پیوند خانواده بود که متأسفانه با خصوصی سازی و برون سپاری فعالیت ها به بخش خصوصی بیشتر فعالیتهای مرکز محور شده است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: با ادامه روند نامناسب مداخلات مددکاری گسست خانواده ها و محتمل و خروج فرزندان از خانواده ها به دلایلی همچون کودک آزاری و ... افزایش می یابد.

حمیدرضا الوند گفت: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و آموزش اصول مددکاری خانواده و رویکردهای بازپیوند خانواده می تواند  به اصلاح و بهبود رویه های مددکاری بیانجامد.

گفتنی است این دوره آموزشی روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای کارشناسان شبه خانواده استان های البرز، قم، قزوین و همدان به میزبانی استان همدان برگزار می شود.

کد خبر 12577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد