بهره مندی بالغ بر 29 هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک مراکز تحت پوشش بهزیستی

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در 6 ماه اول سال جاری 29هزار و 200نفر در 20مرکز تحت پوشش مشاوره ژنتیک قرارگرفتند که 191 مورد به علت وجود معلولیت در جنین منجر به ختم بارداری شد.

حسین تنها طلب معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: شناسایی اختلالات ژنتیک در افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله موضوعاتی است که در معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی پیگیری می شود در همین راستا از ابتدای سال تاکنون 2 هزار پرونده بررسی و افراد دارای اختلال ژنتیک به مراکز مربوطه جهت مشاوره رایگان معرفی شده اند.

وی افزود: برنامه مشاوره ژنتیک برای افراد جدید به کمیسیون علمی توانبخشی سازمان و افراد دارای اختلال اکتسابی به مراکز مشاوره ژنتیک معرفی شده اند.

تنها طلب عنوان کرد: در 6 ماه اول سال جاری 29هزار و 200نفر در 20مرکز تحت پوشش مشاوره ژنتیک قرارگرفتند که از این تعداد 191 مورد به علت وجود معلولیت در جنین ختم به بارداری شد.

وی ثصریح کرد:یک میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه انجام آزمایش ژنتیک در 6 ماه اول سال جاری است که از سوی بهزیستی خراسان رضوی تامین اعتبار شده است و خانواده ها به صورت رایگان از مشاوره و آزمایش های ژنتیک بهره مند شده اند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های بهزیستی با علوم پزشکی و کمیته امداد گفت:با مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای اجرای ماده 75 قانون ششم توسعه و انجام غربالگری و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج برای زوج های در شرف ازدواج تفاهم نامه ای منعقد شد.همچنین به منظور هزینه کرد اعتبارات برای آزمایش تخصصی ژنتیک تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی به امضا رسید.

وی بیان کرد: برگزاری سمینار ماهانه آموزشی برای پزشکان مشاوره ژنتیک خراسان رضوی  و برگزاری دوره کارورزی در تحت عنوان کارورز پزشک در شهرستان مشهد برای تاسیس مراکز مشاوره ژنتیک از دیگر فعالیت هایی است که از ابتدای سال جاری در معاونت پیشگیری صورت گرفته است.

http://www.behzisti-kh.ir/Home/

کد خبر 12576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد