پذیرش و ترخیص فرزندان بهزیستی با دستور مقام قضائی صورت می گیرد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : پذیرش و ترخیص فرزند در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی با معرفی نامه مقام قضایی صورت میگیرد و چرخه حقوقی پذیرش به طور کامل انجام می گردد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی  با بیان اینکه  از ابتدای سال تاکنون44کودک از نوزادی تا نوجوانی به‌عنوان کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست پذیرش شده است ، افزود : از این تعداد حدود13کودک  به فرزندخواندگی سپرده شده و29کودک نیز به خانواده زیستی و یا مراقبت خویشاوندی انتقال یافته اند.

وی تصریح کرد :در حال حاضر57 کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان(شیرخوارگاه و خانه های کودکان ونوجوانان) نگهداری می شود و این کودکان از کلیه خدمات مراقبتی شامل بهداشت و درمان،‌تحصیلی ، روانشناختی و مددکاری برخوردار می باشند.

وی با اشاره به پذیرش کودکانی که به هر علت به طور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست داده و با معرفی مقام قضائی به  بهزیستی سپرده میشوند اظهار کرد :  کودکان پس از معرفی و دستور پذیرش  به اورژانس اجتماعی ارجاع شده و پس از بررسی  شرایط عمومی و اختصاصی و  انجام مصاحبه اولیه و مراحل قرنطینه ،کودک  به کمیته شبه خانواده و خانه های کودکان و نوجوانان  ارجاع داده می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در کمیته شبه خانواده امکان بازگشت کودک نزد خانواده و یا خانواده جایگزین، با برقراری امداد ماهیانه (در صورت نیاز) و اخذ مجوز قضایی ترخیص صورت می گیرد و در غیر اینصورت ضمن تأیید کمیته شبه خانواده، کودک به خانه کودکان و نوجوانان انتقال می یابد .

محمدی  در ادامه با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی در رابطه با حمایت از ادامه تحصیل افراد تحت پوشش گفت: هر یک از فرزندان تحت پوشش این سازمان در صورتی که بخواهند تحصیلات خود را پس از ۱۸ سالگی ادامه بدهند و به دانشگاه بروند، بسته های حمایتی ویژه ای را تا پایان مقطع دکتری، حتی جهت تحصیل در دانشگاه ها و مراکز غیر انتفاعی دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود   : آن دسته از فرزندان که می‌خواهند پس از 18سالگی وارد بازار کار شوند می‌توانند از بهزیستی وام اشتغال دریافت نموده و همچنین کمک هزینه ترخیص نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه فرزندان مقیم در خانه های کودکان ونوجوانان دارای بیمه عمر و آتیه بوده و هنگام ترخیص از آن نیز بهره مند میشوند یاداورشد :کلیه فرزندان ترخیصی از مراکز، دارای پرونده اجتماعی فعال هستند و وضعیت زندگی آنان تا 5 سال  پس از ترخیص مورد نظارت قرارگرفته و از خدمات مددکاری بهره مند می گردند.

کد خبر 12575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد