ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشوردرمناطق سیل زده استانهای؛ سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تشکیل شد

رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از توزیع اولیه مواد غذایی، وسایل گرمایشی و پتو به ۳۷ خانوار سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، محمد رضا کاظم زاده با اشاره به اینکه امداد رسانی متمرکز از طریق جمعیت هلال احمر و تیم مدیریت بحران استان، در میان سیل زدگان انجام شده است گفت:سازمان بهزیستی به صورت موردی در میان برخی خانوارهای گرفتار سیل، اقلام مورد نیاز بین سیل زدگان توزیع کرده است که قرار است  با کمک خیرین و N.G.O های فعال در این زمینه، کمک رسانی بیشتر و کامل تری صورت بگیرد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی در ساعات اولیه وقوع سیل افزود:امشب نیز ستاد بحران سازمان بهزیستی در محل حادثه تشکیل جلسه خواهد داد. علاوه بر آن طی روزهای آینده نیز، بازدید از مناطق سیل زده در استان های درگیر(جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان) توسط اعضای تیم این ستاد انجام می شود.

وی بیان داشت :بر اساس گزارش رسیده از استان سیستان و بلوچستان، در حال حاضر ۸تیم محب(شامل بیش از ۱۲۰نفر)، ۱۴تیم اورژانس اجتماعی و ۱۴تیم مداخله در بحران برای حمایت های روانی ومددکاری اولیه در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان مستقر شده اند.

به گفته کاظم زاده، ۲۰هزار و۹۰۰ نفر در قالب۷ هزار و۹۳۲ خانوار تحت پوشش بهزیستی از سیل اخیر آسیب دیده اند. همچنین ۷۹۰ مورد تجهیزات توانبخشی شامل عصا، واکر، ویلچر و... و. آسیب دیده اند که گزارش آن به منظور جایگزینی به مراجع ارسال خواهد شد.  

رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی، همچنین از تخریب کامل۸۲۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی خبر داد و افزود:متاسفانه  هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی مددجویان نیز خسارت نسبی دیده اند. همچنین  ۱۴ مرکز بهزیستی استان  آسیب دیده اند که مددجویان آنها به مراکز ایمن منتقل شده اند.

کاظم زاده همچنین از تلف شدن هزار و ۶۱۰ راس دام و از بین رفتن ۴۱هزار و ۶۶۰ مورد لوازم ضروری زندگی در منازل مددجویان سیل زده خبر داد و افزود: گزارش اولیه این خسارات به دست ما رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت: ابلاغ اعتبار نیز صورت گرفته است که  پس از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در محل حادثه  و تجمیع گزارش نهایی، نسبت به میزان و نحوه تخصیص این اعتبار، تصمیم گیری خواهد شد.

گزارش تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

کد خبر 12566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد