توجه سازمان های دولتی و همراهی تشکل های مردمی به اقدامات موثر در موضوع مناسب سازی منجر شده است

به لحاظ توجه و حساسیت سازمان های دولتی و همراهی موثر تشکل های مردمی با نگاه به آینده اقدامات موثر و ارزشمندی در موضوع مناسب سازی اماکن و معابر انجام شده است به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان پنجمین جلسه شورای مناسب سازی استان با حضور مدیرکل بهزیستی و اعضاء این ستاد در محل سالن اجتماعات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان برگزار شد.

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان در سخنانی با اشاره به همدلی و هم افزائی ارزشمند حاکم بر اعضا این شورا اظهار داشت : در سایه این همدلی و همراهی ، اقدامات ارزشمند و قابل قبولی را در موضوع مناسب سازی شاهد هستیم .
 وی  اغلب وضعیت موجود در نامناسب بودن فضاها و اماکن عمومی را مربوط به عقب ماندگی های تاریخی دانست و افزود : در زمان ساخت منازل مسکونی و مکان های فرهنگی – اداری – اقتصادی و تفریحی اصول مناسب سازی رعایت نشده است و اکنون در این انبوه ساختمان سازی و شهرسازی رعایت اصول مناسب سازی نیازمند صرف وقت و هزینه است که البته با فرهنگ سازی می توان روند مناسب سازی را سرعت بخشید و مطلوب کرد .
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به رفع اشکالات قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت و آئین نامه های اجرایی پرداخت و این قوانین و آیین نامه ها را راهگشا توصیف کرد و با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با استاندار کرمان با حضور گروهای مختلف از جامعه معلولین ، گفت : موضوع تشکیل شورای نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به صورت استانی مورد تاکید جدی استاندار قرار گرفت که با تشکیل این شورا بسیاری از موضوعات مناسب سازی به ویژه نظارت بر عملکرد سازمان های دولتی در این شورا قابل پیگیری است .
وی در همین رابطه افزود طی جلسه ای که با حضور شخص استاندار کرمان و نمایندگان طیفهای مختلف معلولین برگزار گردید.
غلامحسین زیوری مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز در سخنان کوتاهی از حساسیت دستگاهها و مسئولین برای مناسب سازی قدردانی کرد و با تاکید بر پاسخ به مطالبات به نسبت نیاز افراد ، گفت : باید با توجه به امکانات و شرایط موجود حضور و رفت و آمد افراد دارای معلولیت - سالمندان وسایر افراد جامعه با شرایط جسمی و استفاده از خدمات شهری فراهم شود .
گفتنی است در این جلسه هریک از اعضا به بیان گزارش اقدامات انجام شده پرداختند و برای برگزاری یک جلسه آموزشی با حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور افراد دارای معلولیت برنامه ریزی شد.

کد خبر 12562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد